Monitoren gezocht voor de Buitenspeeldag!

Luc Kennis

Woensdag 19 april is het weer zover: Kinderen in heel Vlaanderen laten dan de schermpjes voor wat ze zijn en trekken naar buiten om te spelen, te bewegen, samen te zijn, te genieten… voor de jaarlijkse Buitenspeeldag.

“In Zoersel zorgen we dan vanuit de gemeente en samen met de Gezinsbond altijd voor een tof aanbod voor alle kinderen tussen 6 en 12 jaar”, vertelt schepen van Jeugd Luc Kennis, “Dit jaar zal er op het pleintje in de Smissestraat tussen 14 uur en 17 uur heel wat te doen zijn. We hopen ook deze keer weer meer dan 100 kinderen te mogen verwelkomen.”

Om de activiteiten te begeleiden en om mee een oogje in het zeil te houden, is de jeugddienst nog op zoek naar monitoren. “Wil je bijvoorbeeld een spelletje begeleiden, een knutselprojectje uitleggen of erop toezien dat schoenen uitgaan aan de ingang van het springkasteel, dan horen we het graag”, zegt Luc, “Ben je minimum 16 jaar, heb je een middag vrij en wil je mee helpen om de Zoerselse lagereschoolkinderen een supertoffe middag te laten beleven, neem dan zeker contact op. De ravotters zullen alleszins heel blij zijn!”

Monitoren mogen zich melden bij Luc via [email protected] of bij de jeugddienst van de gemeente via [email protected] of 03 2980 906.

Kartel cd&v+Vooruit Zoersel stelt eerste kandidaten voor

Dat in Zoersel cd&v en Vooruit in kartel naar de lokale verkiezingen van oktober gaan, werd een aantal maanden geleden al bekendgemaakt. Nu geeft het Zoersels kartel cd&v+Vooruit ook de eerste namen en plaatsen vrij. Katrien Schryvers, schepen en Vlaams parlementslid zal de lijst trekken, terwijl schepen Luc Kennis de plaats van lijstduwer zal innemen. Vooruit-kandidate Els Opdenbergh komt op plaats 3 en de jonge Bert Somers trekt voor Vooruit de tweede kolom op plaats 15.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.