cd&v-lijst in Poperinge is klaar!

Isabel Lebbe

Op zondag 30 juni stelden we onze volledige lijst cd&v-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van oktober voor.  " We bieden een mix aan leeftijden, beroepen, stad en deelgemeenten, maar steunend op een groot pak ervaring. We hopen uiteraard weer de grootste partij te worden in Poperinge," zegt voorzitter Jozef Delalleau.

Burgemeester Christof Dejaegher trekt zoals verwacht de cd&v-lijst in de Hoppestad. Schepen Ben Desmyter wordt lijstduwer. Schepenen Loes Vandromme en Klaas Verbeke krijgen respectievelijk plaats 2 en 3 op de lijst van 25 kandidaten.

De rest van de lijst ziet er als volgt uit:

4. Els Parmentier (Reningelst)

5. Jeroen Verdonck, huidig gemeenteraadsvoorzitter en campagneleider uit Abele

6. Jolien Derck (winnaar De Mol in 2021)

7. Ewoud Notebaert

8. Karel Vandenbroucke

9. Jelle Hamerlinck

10. Robbe Saint Germain

11. Rube Plancke

12. Leonie Douchy (Krombeke)

13. Dennis Logie

14. Iris Spenninck

15. Joeri Declercq

16. Hannelore Knockaert

17. Regine Debyser (Watou)

18. Chantal Vanelstlande

19. Narcise Fierens (Roesbrugge)

20. Chantal Vanzieleghem

21. Jozef Delalleau (Watou)

22. Katrien Vlaeminck

23. Johan Pil (Reningelst)

24. Myriam Maes

25. Ben Desmyter (schepen van Financiën)

De gemiddelde leeftijd bedraagt 41 jaar. Slechts drie van de huidige mandatarissen staan niet meer op de lijst: schepen Kris Notebaert, Isabel Lebbe en Marc Devos.
“Onze speerpunten zijn het verder uitwerken van de masterplannen voor het Vroonhof, de sportzone, het dorpenplan, de stationsomgeving, toerisme en het Hoppemuseum, nieuwe fietspaden en het onderhoud van de landelijke wegen”, zegt burgemeester Christof Dejaegher, die als Provincieraadsvoorzitter daar de tweede plaats krijgt.

Laatste gemeenteraad voor de zomer

De zomer is in aantocht! Poperinge Kerremesse in opbouw en de hopperanken bereiken stilaan de top.

Traditioneel is er nog één gemeenteraad voor de zomer waarin de jaarrekening 2023 en een budgetwijziging voor 2024 aan bod komen.

'Wij ademen Poperinge'

Deze week valt onze nieuwste cd&v-folder in je brievenbus.

We geven een overzicht van verschillende gerealiseerde projecten en lichten al een tipje van de sluier van ons verkiezingsprogramma.

Loes en Ben als absolute sterkhouders op West-Vlaamse lijsten van cd&v

Vandaag maakte cd&v West-Vlaanderen de volledige lijst voor de Vlaamse en federale verkiezingen van 9 juni bekend. Vanuit Poperinge leveren wij twee absolute sterkhouders.

Schepen Loes Vandromme is bovendien uittredend Vlaams Parlementslid. Eerder was al bekend dat zij plaats 3 op de Vlaamse lijst krijgt.

Schepen Ben Desmyter duwt de opvolgerslijst op de Kamerlijst.