Maand van de Markt

Katrien Schryvers

Op de maandelijkse markt in Zoersel, de eerste dinsdag van elke maand, vind je telkens weer een gevarieerd aanbod aan lokale producenten, alsook gezellige babbels. Ter gelegenheid van de Maand van de Markt boden we de marktgangers vanuit gemeente & ocmw Zoersel ook straattheater aan en een portie gezond.

Aan het kraampje van het gemeentebestuur kon je immers lekkere sapjes krijgen, vers geperst door de schepenen met de sappentrapper. Theater Tilia zorgde voor het culturele luik.

"Met deze acties willen we mee de lokale handelaars en de voordelen van lokaal kopen onder de aandacht brengen," zegt schepen Roel Van Elsacker. “En door onze markt aantrekkelijk te maken, hopen we meer mensen te laten genieten van het ‘markten’. Zo zorgen we ook voor meer sociaal contact. Niks dan voordelen dus!” vult schepen Katrien Schryvers aan.

Kartel cd&v+Vooruit Zoersel stelt eerste kandidaten voor

Dat in Zoersel cd&v en Vooruit in kartel naar de lokale verkiezingen van oktober gaan, werd een aantal maanden geleden al bekendgemaakt. Nu geeft het Zoersels kartel cd&v+Vooruit ook de eerste namen en plaatsen vrij. Katrien Schryvers, schepen en Vlaams parlementslid zal de lijst trekken, terwijl schepen Luc Kennis de plaats van lijstduwer zal innemen. Vooruit-kandidate Els Opdenbergh komt op plaats 3 en de jonge Bert Somers trekt voor Vooruit de tweede kolom op plaats 15.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.