Lokale bestuursverkiezingen

Brecht Vangheluwe

Vandaag werden onze lokale bestuursverkiezingen georganiseerd. Deze vaste waarden blijven de komende 3 jaar aan het roer van onze afdeling en geledingen. Proficiat!

Thijs Morlion - voorzitter CD&V Ieper
Jef Bode - voorzitter CD&V Senioren Ieper
Jordy Dehaene - voorzitter Jong CD&V Ieper

"Vereerd om samen met en gesteund door de fantastische ploeg van CD&V Ieper toe te werken naar 2024!” (Thijs Morlion)

voorzitters-2022-1150x320x0.5041x0.2138.jpg

Nieuws cd&v Ieper

Laten we ons zwembad leeglopen?

Dat er vertraging zit op de plannen van de nieuwbouw kan niet ten koste gaan van de vele Ieperse waterkatten. Omdat er weinig beterschap op komst lijkt kwam cd&v tussen in de gemeenteraad van vorige maandag.

Brecht en Dieter nieuwe voorzitter en jongerenvoorzitter

Op de Nieuwjaarsreceptie van zaterdag 11 februari werd Brecht Vangheluwe verkozen tot nieuwe afdelingsvoorzitter van cd&v Ieper, en Dieter Bonny als nieuwe jongerenvoorzitter.

Vredescollectief Ieper protesteert tegen muziekfestival Frontnacht

Onze afdeling ondersteunt protest tegen het muziekfestival Frontnacht. Op basis van de op vandaag gekende info lijkt het ons niet aangewezen dit festival te laten doorgaan. Vrijheid van meningsuiting en cultuur zijn heel belangrijk, maar er zijn grenzen. Ieper mag zich sinds 1985 Vredesstad noemen. Het is belangrijk deze boodschap ten allen tijde uit te dragen. Maar het is even belangrijk deze naam ook in de praktijk om te zetten. Het Frontnachtfestival staat haaks op waar Ieper Vredesstad voor staat.

Lees hier meer.