Leerlingen Pierenbos en Beuk & Noot snacken gezond

Katrien Schryvers

Dankzij het project Oog voor Lekkers krijgen de leerlingen van basisscholen Pierenbos en Beuk & Noot 20 weken lang elke woensdag een stuk fruit of groente van een lokale handelaar. Het project wordt gesubsidieerd vanuit Vlaanderen en wil enerzijds kinderen aanzetten om gezond te snacken en anderzijds de lokale boeren steunen.

"Dit schooljaar nemen in totaal 1319 scholen deel aan het project en dus ook twee in Zoersel", aldus schepen Katrien Schryvers, "Hoe meer hun omgeving de kinderen uitnodigt om gezonde keuzes te maken, hoe groter de kans dat zij ook werkelijk kiezen voor het gezonde alternatief. Een gezonde levensstijl met gezonde voeding en voldoende beweging heeft bovendien positieve effecten op de prestaties in de klas. Heel tof dus, dat de scholen hieraan meedoen! Hopelijk volgen de andere Zoerselse scholen volgend schooljaar ook."

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.