LDC verhuist naar De Druivenrank

Stephanie Reymen

Lokaal Dienstencentrum De Vriendschap verhuist tijdelijk naar de Druivenrank in Veerle. Ze doet dat omdat er grote verbouwingswerken gepland zijn op de huidige site aan WZC De Winde. Vanaf 2 februari neemt het LDC haar intrek in de Druivenrank.

LDC De Vriendschap opende in 2018 haar deuren op de terreinen van Woonzorgcentrum De Winde. Jong en oud zijn er welkom voor een leuke babbel, een drankje en een warme maaltijd. Er worden tal van activiteiten georganiseerd en je kan er terecht met vragen rond thuiszorg, premies en tegemoetkomingen.

Het Lokaal Dienstencentrum kreeg een plaats op de terreinen van Woonzorgcentrum De Winde, op de Diestsebaan. De Winde bestaat sinds 1995. Aangezien haar werking sterk geëvolueerd is en haar visie op goede zorg enorm veranderd is, stelde het WZC een masterplan op om van de campus De Winde een eigentijdse en duurzame infrastructuur te maken. Grote verbouwingswerken dus. De huidige locatie van het LDC zal plaats maken voor een modern gebouw. In tussentijd zal het LDC verhuizen naar De Druivenrank in Veerle. Het aanbod van het LDC blijft er onveranderd.

Op 2 februari 2024 opent het LDC in De Druivenrank, Veerledorp 13, Veerle. Via de website van De Winde kan je de stand van zaken van de verbouwingswerken opvolgen.

Nieuws uit Laakdal

Sanering van de Grote Laak

In september 2023 startten de saneringswerken aan de Grote Laak op Laakdals grondgebied. Er gaat een hele geschiedenis aan deze sanering vooraf. De vervuiling van de Laak gaat immers terug tot de jaren ’60 van de vorige eeuw. We leggen je in dit artikel uit hoe het zo lang heeft kunnen duren vooraleer er iets aan de vervuiling gedaan werd. De meerderheid van de Laakdalse inwoners heeft de Grote Laak immers nooit gekend als zuivere rivier. We gingen op gesprek bij Ludo Helsen, die zich, vanuit zijn functie als eerste burgemeester van Laakdal en later vanuit zijn functie bij Pidpa, inzette om iets aan deze vervuiling te doen.

Verkiezingsuitslag

Als cd&v Laakdal kenden we enkele spannende maanden. Maar liefst twee van onze Laakdalse cd&v-ers kwam op tijdens de afgelopen verkiezing. Tine stond op de derde plaats voor de federale lijst voor de Kamer en Chiel was de zesde opvolger voor het Vlaams Parlement. Dat ze beide een sterke campagne gevoerd hebben, staat buiten kijf. De resultaten spreken dan ook voor zich.

Trouwen in Laakdal

Misschien ging je onlangs naar een trouwfeest en heb je er binnenkort een op de planning staan. De kans is groot, want het trouwseizoen is volop bezig. Ook in Laakdal wordt er nog volop getrouwd. Het gemeentebestuur is daar uiteraard heel blij mee en zorgt er dan ook voor dat trouwen in Laakdal in stijl gebeurt en met oog voor detail.