Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Margot Desmet

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

In Waregem en Beveren-Leie zetten we de wekelijkse markt extra in de kijker en staken we onze lokale marktkramers een hart onder de riem. Bij elke aankoop ontving je als bezoeker van de deelnemende handelaars een formulier met daarop een unieke code. Met deze code maakte je kans op één van de vele prijzen aangeboden door het stadsbestuur en de marktkramers of maakte je kans op een provinciale prijs!

De actie was op beide Waregemse locaties een groot succes, want we kregen ongeveer 4500 papieren invulbonnen binnen en nog eens 1400 digitale deelnames werden geregistreerd. Er vielen natuurlijk heel wat leuke prijzen te winnen. Op de woensdagmarkt in Beveren-Leie konden we 6 winnaars blij maken, op de zaterdagmarkt in Waregem waren er 30 gelukkigen. Naast de gevulde markttassen was de hoofdprijs telkens een gevulde boodschappentrolley ter waarde van 300 euro. Daarin zaten goederen van de markt, kortingsbonnen, gadgets en een Waregembon van 150 euro. De provinciale prijs was een weekendje weg en bonnen voor een lekker etentje.

Katelijne Coorevits werd de hoofdwinnares in Beveren-Leie en Christiaan Wullaert werd in Waregem uitgeloot. Tijdens de prijsuitreiking bedankte het stadsbestuur alle deelnemers en marktkramers.

Claus Belevingsexpo brengt Hanengevecht digitaal tot leven

Met de steun van Toerisme Vlaanderen vormt de Claus Belevingsexpo vanaf vandaag de absolute blikvanger van het Clausjaar in de pittoreske kerk van Sint-Eloois-Vijve. Het befaamde meesterwerk ‘Hanengevecht’ komt er digitaal tot leven aan de hand van technologische hoogstandjes. Met behulp van een tablet duik je nog tot 22 september in de leefwereld van de personages op het schilderij uit 1882, alsof je er zelf bij was. Als hoogtepunt van het bezoek kom je oog in oog te staan met het enige echte ‘Hanengevecht’.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen Frieda De Vos als Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren brengt elk jaar vele duizenden buren samen, gewoon op straat of bij een lekkere barbecue. Een initiatief dat ook in Waregem veel succes kent, want dit jaar schreven zich maar liefst 64 buurten in voor het gratis promopakket. Dit keer werd Frieda De Vos verkozen als Buur van het Jaar. Zij werd uitgebreid in de bloemetjes gezet.

Gaverbeek wordt nog zichtbaarder in de stad

De nieuwe poort tot de hippodroom in Waregem zet letterlijk en figuurlijk de deuren open

voor de verdere opwaardering van de Gaverbeek. Anderhalf jaar na deze realisatie kan deel

twee van dit regionale project zijn beloop nemen. De Gaverbeek wordt tussen de Zuiderlaan