Klikpunt in Laakdal

Stephanie Reymen

Volwassenonderwijs Kempen opent een ’Klikpunt’ in de bibliotheek van Laakdal. Volwassenen kunnen er terecht met digitale vragen en vragen over leren.

Een Klikpunt is een rustige plaats, uitgerust met computers en/of laptops waar je als volwassene terecht kan met je digitale vragen en vragen over leren. Een begeleider van Volwassenonderwijs Kempen helpt je in je zoektocht naar bijvoorbeeld een cursus of een omscholing. Je kan er aan taken werken of huiswerk maken. Het Klikpunt is er om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen meekunnen met de digitalisering. Cijfers van de barometer van de digitale inclusie tonen immers aan dat 4 op 10 Belgen digitaal kwetsbaar zijn.

Laakdal  zet in op de verhoging van de digitale inclusie, aldus schepen van cultuur Gerda Broeckx: "Naast het Klikpunt is er op dinsdag een vrije inloop. Daar helpen vrijwilligers mensen met digitale problemen. Er zijn ook cursussen om te leren werken met een tablet of smartphone."

Het Klikpunt gaat elke donderdag door in de bibliotheek, van 10u tot 12u, behalve in de schoolvakanties. Je vindt het aanbod rond digitale inclusie op de website van de gemeente:

Nieuws uit Laakdal

Cashpunt Veerle wordt toegankelijker

Het voetpad voor het Cashpunt in Veerle wordt vlakker gemaakt. De helling om het Cashpunt binnen te gaan is nu te steil voor rolstoelgebruikers

Tine wil burgemeesterschap combineren met rol als volksvertegenwoordiger

Tine gaat voor een vierde ambtstermijn als burgemeester. Ze wil dit doen in combinatie met haar nieuwe functie als federaal parlementslid. Ze schreef een brief om uit te leggen wat de combinatie van deze twee functies kan betekenen voor onze gemeente.

Rioleringswerken

De gemeenteraad keurt rioleringswerken goed aan de Huiperstraat, Mortelstraat, Toke Van Nestestraat, Eikenstraat en de Bennekensstraat.