Jeugdhuis Zoezel geeft er opnieuw een lap op

jeugd

Gerlinde Hublin

Enkele maanden geleden moesten we noodgedwongen twee van de drie jeugdhuizen sluiten, nl. Jeugdhuis Zoezel en Joeniz. Er waren immers niet genoeg jongeren die zich engageerden om een goede werking te garanderen.

“Er zijn echter heel veel gedreven jongelingen in onze gemeente, dus lanceerden we een oproep”, vertelt schepen van jeugd Luc Kennis, “Via de nieuwsbrief van de gemeente en via sociale media stelden we de vraag wie vanuit de jeugdhuizen mee een tof aanbod wil doen voor de Zoerselse jeugd. En ja hoor, ik ben heel blij dat een aantal mensen die vroeger nog actief waren binnen jongerenverenigingen zich daarvoor kandidaat stelden. Met deze sterke ploeg zijn we rond de tafel gaan zitten om een strategie en een plan van aanpak uit te werken.”

Ik ben ervan overtuigd dat we met deze groep jongeren een nieuwe boost kunnen geven aan de werking van de Zoezel”, gaat Luc verder, “Op vrijdag 17 februari geven we een knallend startschot met een fuif.”

Voor het jeugdhuis Joeniz in Sint-Antonius wordt er nog verder gezocht naar enkele enthousiastelingen die het voorbeeld van hun collega’s willen volgen. “Wie zin heeft om iets te doen bewegen in het dorp, mag het mij gerust laten weten en dan neem ik maar al te graag contact op”, zegt Luc.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.