Infoavond stikstof

Katrien Schryvers

Onlangs werd een belangrijke horde genomen in het tot stand komen van een nieuw stikstofplan. Het is geen geheim dat dit van bij de start geen eenvoudige onderhandelingen zijn geweest. Onze ministers in de Vlaamse Regering hebben er alles aan gedaan om tot goede afspraken te komen. Dit in het belang van onze natuur, onze landbouwers, onze economie én in het belang van de toekomst van Vlaanderen.

Gisterenavond gaf onze minister voor Landbouw Jo Brouns verdere toelichting over het gelopen traject en de volgende stappen. De zaal in het provinciaal vormingscentrum te Malle zat afgeladen vol, met onder hen ook verschillende Zoerselse landbouwers.

Kartel cd&v+Vooruit Zoersel stelt eerste kandidaten voor

Dat in Zoersel cd&v en Vooruit in kartel naar de lokale verkiezingen van oktober gaan, werd een aantal maanden geleden al bekendgemaakt. Nu geeft het Zoersels kartel cd&v+Vooruit ook de eerste namen en plaatsen vrij. Katrien Schryvers, schepen en Vlaams parlementslid zal de lijst trekken, terwijl schepen Luc Kennis de plaats van lijstduwer zal innemen. Vooruit-kandidate Els Opdenbergh komt op plaats 3 en de jonge Bert Somers trekt voor Vooruit de tweede kolom op plaats 15.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.