Goeiedag, zwaaien mag!

buurten

Gerlinde Hublin

In het kader van het project 'Zorgzame Buurten' kregen een aantal huizen in de straten van wij(k) Zoersel een deurhanger cadeau. "De boodschap? Mensen aansporen om elkaar een goeiedag te wensen", verduidelijkt schepen Roel Van Elsacker.

"Het is een klein gebaar om vriendelijk te knikken of te zwaaien naar iemand die je kruist op straat, maar het geeft je dadelijk een goed gevoel, toch?" vult schepen voor sociale cohesie Katrien Schryvers aan. Om de booschap kracht bij te zetten, beloofde gemeente & ocmw Zoersel om op de maandelijkse markt van Zoersel de mensen die spontaan "goeiedag" zeiden, te belonen met een cupcake. "De actie was een onverhoopt succes", vertelt Katrien, "Er zijn zoveel vriendelijke mensen in onze gemeente, dat onze mandjes met lekkers meteen leeg waren. Een goeiedag krijgen én geven, is hartverwarmend. We hopen dat de Zoerselaars met deze actie het wensen van een 'goeiedag' als een gewoonte gaan aannemen en andere mensen besmetten met hun vriendelijkheid!"

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.