Gemeente koopt de Valk

Stephanie Reymen

De gemeente Laakdal koopt het gebouw ‘de Valk’ in Eindhout om er een groene zone te creëren.

De Valk staat al jarenlang leeg. In het gebouw bevond zich vroeger een café en een zaaltje. Door de jarenlange leegstand is de Valk in zeer slechte staat. Het gemeentebestuur koopt het gebouw nu om een groene zone in het centrum van Eindhout te creëren.

Burgemeester Tine Gielis legt uit: “Het gemeentebestuur heeft als kerntaak om aantrekkelijke dorpskernen te creëren. We doen dit door elke deelgemeente een dorpsplein te geven, deze te vergroenen en een invulling te geven. Dit komt ten goede aan het gemeenschapsleven.”

De deelgemeenten Veerle en Veerle-Heide beschikten reeds over een park in het midden van het dorp. In Vorst-Centrum werd aan het nieuwe gemeentehuis een evenementenplein gebouwd. Sinds vorig jaar is er in Vorst Meerlaar een gloednieuw ontmoetingscentrum, Capellebeemden, met terras en plein. Momenteel is Eindhoutdorp nog een verharde parking. Het gemeentebestuur wil het gebouw slopen en er een groen pleintje creëren.

Nieuws uit Laakdal

Sportbeleving in Laakdal

De sportwereld is in beweging. Welke uitdagingen staan de sport in de toekomst te wachten? Met welke trends moeten beleidsmakers in de sport rekening houden?

Week van de Korte Keten

De Week van de Korte Keten vindt dit jaar plaats van 18 tot 26 mei. Net als elk jaar worden lokale producten in de kijker gezet bij consumenten. Tijdens deze editie wordt er extra aandacht besteedt aan samenwerkingen tussen lokale producenten en ondernemers, die met de producten aan de slag gaan.

Inhuldiging Staf Beckersplein

De gemeente Laakdal brengt hulde aan Staf Beckers. De uitvinder ontwikkelde onder andere een nieuwe versie van een ontploffingsmotor in zijn werkhuis in Groot-Vorst. Voortaan draagt het grasveld voor het oude gemeentehuis in Groot-Vorst de naam ‘Staf Beckersplein’.