Fietsherstelzuilen geplaatst

Stephanie Reymen

Het weer leent er zich momenteel niet toe, maar de gemeente Laakdal en VVV Toerisme Laakdal zijn helemaal klaar voor de start van het toeristische fietsseizoen. Deze week werd aan elke picknickhut in de gemeente een fietsherstelzuil geplaatst.

In Laakdal werden deze week 6 fietsherstelzuilen geplaatst. Zo’n zuil is een constructie waaraan je je fiets kan ophangen om kleine herstellingen te doen. Het bevat robuust basismateriaal, zoals steeksleutels, bandenlichters, schroevendraaiers en imbussleutels. Het materiaal is met zware kabels vastgemaakt aan de zuil zelf.

Lief en Danny van VVV Toerisme zijn alvast blij met het resultaat: “we kozen voor een felle gele kleur. Zo vallen de fietsherstelzuilen goed op. Ook hebben we ervoor gekozen dat je fiets niet te laag hangt aan de zuil, zodat er makkelijk aan gewerkt kan worden.”

“We kozen ervoor om in elke deelgemeente een fietsherstelzuil te plaatsen, aan de picknickhutten die in elke deelgemeente staan. We weten dat er in Laakdal veel fietsroutes passeren, dus dit komt het toerisme in de gemeente ten goede,” aldus Gerda Broeckx, schepen van Toerisme.

De fietsherstelzuilen worden door VVV Toerisme en door de gemeente gefinancierd. De plaatsing en het onderhoud gebeuren door de gemeente.

Nieuws uit Laakdal

Laadpalen in Laakdal

We rijden steeds meer met elektrische wagens. Om ervoor te zorgen dat die ten alle tijden kunnen rijden, verschijnen er steeds meer laadpalen in het straatbeeld. Zo ook in Laakdal. Bovenop de 4 laadpalen die er al zijn, worden er momenteel nog 10 palen bijgeplaatst. Deze staan verspreid over de hele gemeente.

Verlenging proefperiode concessie Capellebeemden

In Laakdal keurt de gemeenteraad een verlenging van de proefperiode goed van de concessieovereenkomst tussen de gemeente en concessionaris Khalid Chafai. De proefperiode wordt met een half jaar verlengd.

Gevelrenovatie Sint-Gertrudiskerk voltooid

De gevelrestauratie van de kerk van Groot-Vorst loopt op zijn einde. Voor het afsluiten van deze werken organiseert de Kerkfabriek een viering op vrijdag 5 april om 19u in de kerk. Ze zetten die dag ook de ingebruikname van de nieuwe verwarmingsinstallatie in de kijker.