Extra werknemersstatuten voor onthaalouders

Raf Moons

Stephanie Reymen

Het Vast Bureau beslist om extra werknemersstatuten aan te vragen voor onthaalouders. Deze zijn nodig om er mee voor te zorgen dat er voldoende kinderopvang voor 0 tot 3 jarigen is in Laakdal.

Door te sluiting van een kinderdagverblijf en onthaalouders die stoppen zijn er in Laakdal minder opvangplaatsen voor 0 tot 3-jarigen. Het huidige Sui Generis statuut, waaronder de meeste onthaalouders vallen, is niet voor iedereen even aantrekkelijk. Het is daardoor niet makkelijk om nieuwe onthaalouders te vinden.

Om een omschakeling te maken naar een volwaardig werknemersstatuut enerzijds en voor het aantrekkelijk maken van gezinsopvang voor nieuwe onthaalouders anderzijds, kunnen lokale besturen via Opgroeien van de Vlaamse Regering subsidies bekomen voor extra onthaalouders in het werknemersstatuut. Laakdal doet een aanvraag voor extra werknemersstatuten.

Momenteel hebben 2 van de 19 actieve onthaalouders een werknemersstatuut. De anderen hebben een Sui Generis statuut. Omdat we weten dat het aantal onthaalouders de komende maanden nog zal afnemen omwille van verschillende redenen, maken we hiermee de job aantrekkelijker voor bestaande onthaalouders en hopen we zo nieuwe onthaalouders aan te trekken om het aantal opvangplaatsen terug te laten groeien, aldus schepen van Welzijn Raf Moons.

Nieuws uit Laakdal

Cashpunt Veerle wordt toegankelijker

Het voetpad voor het Cashpunt in Veerle wordt vlakker gemaakt. De helling om het Cashpunt binnen te gaan is nu te steil voor rolstoelgebruikers

Tine wil burgemeesterschap combineren met rol als volksvertegenwoordiger

Tine gaat voor een vierde ambtstermijn als burgemeester. Ze wil dit doen in combinatie met haar nieuwe functie als federaal parlementslid. Ze schreef een brief om uit te leggen wat de combinatie van deze twee functies kan betekenen voor onze gemeente.

Rioleringswerken

De gemeenteraad keurt rioleringswerken goed aan de Huiperstraat, Mortelstraat, Toke Van Nestestraat, Eikenstraat en de Bennekensstraat.