Eerste Speelbabbel al meteen een succes

gezin

Gerlinde Hublin

De Speelbabbel is nog een andere actie die kader binnen de Zorgzame Buurt. Deze ging vorige week voor de eerste keer door. Maar liefst acht kindjes kwamen samen met mama of papa het speelgoed verkennen. Terwijl de kleintjes naar hartenlust speelden, konden de grote mensen genieten van een tasje koffie en een babbeltje slaan.

“Met onze Speelbabbels willen we ouders en grootouders van jonge kindjes (0-3 jaar) de mogelijkheid geven om ervaringen uit te wisselen en hun kindjes intussen (samen)speelmogelijkheden geven”, aldus schepen Luc Kennis, “We zijn blij ook hier te kunnen rekenen op vrijwilligers. Zij zorgen er onder meer voor dat het buurthuis telkens wordt omgetoverd tot een tof speelparadijsje voor de allerkleinsten.”

Zin om langs te komen? Dat kan! Elke vrijdag van 9u tot 12u in buurthuis Ter Smisse, Smissestraat, Zoersel.

Zoersel zet minder mobiele inwoners op de fiets

Tijdens de week van de vrijwilliger (2 tot 10 maart) wordt er in gemeente Zoersel een unieke samenwerking gelanceerd. Gemeente & ocmw Zoersel, drie zorgvoorzieningen, Fietsersbond Vlaanderen, Fietsersbond Voorkempen en AXI vzw, met de steun van Cera, slaan samen de handen in elkaar om minder mobiele inwoners meer beweging te geven … op de fiets!

Namen voor trage wegen definitief goedgekeurd

De namen die in oktober vorig jaar voorlopig werden toegekend aan vier trage wegen in onze gemeente, kregen vorige dinsdag, na het openbaar onderzoek daarover, de definitieve goedkeuring van de gemeenteraad. Zij het met een correctie in de spelling.

Eén duidelijk en vernieuwd reglement voor alle voordelen van de Z-pas

Sinds september 2014 hebben Zoerselaars met een beperkt inkomen recht op een Z-pas. Daarmee krijgen ze verschillende kortingen.