Eerste duovuilnisbakken op Waregemse pleinen

Margot Desmet

Om het sorteren te stimuleren en verbeteren, kocht de stad Waregem duovuilnisbakken aan. Daarin is een blauw vak voorzien voor PMD-afval en een grijs vak voor restafval. De eerste vier vuilnisbakken staan op de nieuwe parking in de Meersstraat en op de nieuwe groenzone van het Regenboogpark aan de site Waterfront.

Sorteren van afval is voor de meesten thuis een gewoonte geworden: een blikje in de blauwe zak, de oude krant bij papier/karton… Dat kunnen we, tot op heden, jammer genoeg niet altijd doen als we op straat iets eten of drinken. Daardoor is een deel van het materiaal verloren voor recyclage.

In Waregem wil het stadsbestuur, mede onder impuls van gemeenteraadslid Sven Goethals (CD&V), daar verandering in brengen. Daarom werden er duovuilnisbakken aangekocht. De inzamelresultaten, qua hoeveelheid en juiste sortering, zullen opgevolgd en geëvalueerd worden. Pas daarna wordt beslist of er meer duovuilnisbakken aangekocht worden.

Het is nu dus aan de inwoners en bezoekers van onze stad om de regels consequent te volgen, want in Waregem mag je doen alsof je thuis bent dus houden we het hier samen schoon.

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.