Droom aan de stroom: werkgeluk

Michelle Gils

Droom aan de stroom: werkgeluk

Dromen verbinden mensen met elkaar. Vaak dromen we van dezelfde dingen, hoe verschillend we ook kunnen zijn.

‘Droom aan de Stroom’ is een campagne die Temse en Kruibeke ontwikkelden als actiepunt in het Plan Samenleven, een initiatief van Vlaams minister van binnenlands bestuur, Bart Somers.

In een eerste luik lanceerden we een campagne waarbij inwoners vertellen over hun gezinsdromen. Wij nodigen je graag uit op de première van het tweede luik van de Droom aan de stroom-campagne, waarbij we een nieuwe video lanceren, deze keer over het werkgeluk dat inwoners met elkaar delen.

We nodigen je graag uit op woensdag 20 september om 19 u. in ’t Stadhuys, Mercatorstraat 5 in Rupelmonde. Je krijgt de gelegenheid om kennis te maken met de inwoners van Temse en Kruibeke die aan het woord komen in de campagnevideo’s.

Het verloop van de avond ziet er als volgt uit:

• Welkom + woordje toelichting over campagne en gesprekstafels door schepenen Debby Vermeiren (Temse) en Filip Vercauteren (Kruibeke)
  • Première van de nieuwe video Droom aan de stroom
  • Dankwoord aan de mensen die meewerkten aan de video
  • Fotomoment aan de Schelde
  • Receptie in ’t Stadhuys

Alle info over Droom aan de stroom vind je op https://www.temse.be/droomaandestroom

Première film Lucky Lady II

Première film Lucky Lady II
Amerikaanse bommenwerper stortte op 30 juli 1943 neer in Tielrode
Vrijdag 7 juni, 20 u., Sint-Pieterskerk Tielrode

De neerstorting van de Amerikaanse bommenwerper Lucky Lady II op 30 juli 1943 leeft voort in het collectieve geheugen van Tielrode. Na meerdere herdenkingen, publicaties (boek, brochures…), expo’s e.a. is nu ook een film gerealiseerd. Rudy Bredael (Waaslandse Videoclub Temse) is de cineast van de 48' durende prent, die de geschiedenis van het toestel omvat: van bij zijn opstijgen in Norfolk (Engeland) tot en met de meest recente herdenking op 30 juli 2023. De film gaat in première op vrijdag 7 juni20 u., in de Sint-Pieterskerk van Tielrode. De vertoning wordt voorafgegaan door een selectie filmpjes (20') uit de Oude Doos m.b.t. Tielrode. Ter plekke kan ingeschreven worden voor de usb-stick die de film én de digitale versie van het boek omvat. Kostprijs: 20 euro.

Iedereen is welkom! De toegang is gratis.

Rechtstreekse lijn met de burgemeester: In memoriam Cyriel De Beule, Tielrodes laatste dorpsfiguur

Temse pioniert met warmteplan

Onze gemeente is één van de vijf pioniers die met ondersteuning van Netwerk Klimaat een lokaal warmteplan opmaakten.

In juni 2022 werden door het VVSG Netwerk Klimaat 5 begeleidingstrajecten opgestart voor de opmaak van lokale warmteplannen. Temse was er één van. Het gaat om een intensief traject van meer dan een jaar. Eind februari 2024 werd het lokaal warmteplan van Temse goedgekeurd.