De Sint komt naar Temse

Publicatiedatum

Auteur

Michelle Gils

Deel dit artikel

In Temse wonen veel kleine kapoenen. En dat stemt de goede Sint zo blij dat hij naar onze gemeente komt op zondag 19 november. Hij meert aan met zijn boot en Pieten op de Wilfordkaai om 13.30 u. Alle kinderen en hun (groot)ouders zijn welkom om Sinterklaas toe te wuiven op de kaai en hem te vergezellen naar het Gemeentehuis op de Markt.
In het weekend van zijn aankomst is het ook Winterkermis op de Markt. Op 22 november brengt onze Bib een Sinterklaasverhaal en helpt ze jonge creatievelingen bij het knutselen van een schoentje of stoomboot om klaar te zetten tegen 6 december.

Met de Sint op de foto bij zijn aankomst
Zodra de Sint en zijn Pieten voet aan wal hebben gezet op de kaai in Temse, laten zij zich door alle kinderen en hun (groot)ouders graag begeleiden naar het Gemeentehuis op de Markt. Vanop de pui gooien ze voetballen in het rond en daarna mogen de jonge enthousiastelingen op de foto met de Sint in de feestzaal.

Alle foto’s kan je later op www.opgroeienintemse.be bekijken. 

Kleurtekening
Alle kinderen tot het 4de leerjaar van de basisscholen in Temse kregen een Sinttekening mee naar huis om in te kleuren. De scholen ontvingen de tekening ook digitaal om te verspreiden via hun schoolkanaal voor kinderen van het 5de en 6de leerjaar. Ingekleurde tekeningen kan je afgeven aan de Sint op zondag 19 november of in de Bib of AC De Zaat tot
woensdag 22 november. Een beloning is verzekerd! De mooiste kleurtekeningen hangen wij uit in de Bibliotheek.

Sinterklaasverhaal in de Bib
Bij de aankomst van de Sint hoort natuurlijk ook een Sinterklaasverhaal. Kom tijdens de Voorleesweek luisteren naar de Voorleeshelden in onze Bib (Oeverstraat 15) en maak een schoentje of stoomboot om klaar te zetten voor Sint en Piet. Gratis deelname!
• Wanneer? woensdag 22 november, 14 u.
• Voor kinderen vanaf 2 jaar met (groot)ouders

Winterkermis op de Markt
In het weekend van de aankomst van de Sint is er kermis op de Markt. Ook voor gevoelige en kinderen met autisme moet een kermis gezellig zijn. Speciaal voor hen voorzien wij
• een prikkelarm kermismoment zonder felle lichten en luide muziek - op zaterdag van 15 tot 17 u.

Nieuws

Temse ondertekent het charter ‘Gezonde Gemeente’

In het AC De Zaat in Temse hebben de zeven Wase gemeentebestuur hun handtekening gezet onder de hernieuwing van het charter ‘Gezonde Gemeente’. Ze engageren zich om te werken aan een goede gezondheid en levenskwaliteit voor hun inwoners. Ze zetten onder andere in op mentale gezondheid, tabakspreventie en gezonde voeding voor kinderen.

Bron: HLN - Kristof Pieters

Maurice Boel en Maddy De Beule vieren diamanten bruiloft

De jubilarissen werden op zaterdag 17 mei jl. in het AC De Zaat ontvangen n.a.v. hun 60ste huwelijksverjaardag. De attenties van het Koninklijk Paleis en van het Lokaal Bestuur werden hen overhandigd door burgemeester Hugo Maes.

Maurice werd op 24 december 1937 in Tielrode geboren. Maddy zag het levenslicht op 19 januari 1946 in Elversele.

Het echtpaar trad in het huwelijksbootje in Waasmunster op 7 mei 1965. Ze hebben 2 zonen (Rudy en Geert) en 2 kleindochters.

De jubilarissen gaan in hun vrije tijd graag fietsen.

 

Diamanten Bruiloft voor Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen

Op zondag 18 mei jl. vierden Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen hun diamanten huwelijksjubileum. Lucien werd geboren in Kruibeke op 7 november 1941, Rita in Temse op 14 mei 1945.

Het echtelijk huwelijk vond plaats op 7 mei 1965 in Temse. Lucien was werkzaam als huisschilder, Rita was huisvrouw.

Ze hebben 1 zoon (Kurt), 2 dochters (Tania & Nancy), 4 kleinzonen, 1 kleindochter, 3 achterkleinzonen en 1 achterkleinkind dat op komst is.

Het echtpaar vertoeft graag in Oostenrijk.

De attenties van het Koninklijk Paleis en van het gemeentebestuur werden overhandigd door Hugo Maes, burgemeester.