Communicatie met buurten

Van “niets weten” en vaststellen dat je niet meer aan je huis geraakt of er ongekende hinder is, frustreert de inwoners.  Als stadsbestuur hebben we de taak om de informatieflow naar de inwoners te verbeteren en te garanderen.
Elke vraag en mail verdient een antwoord.

Bij grote werken die een impact hebben op de hele mobiliteit van het stadscentrum voor bewoners en handelaars, werken we met een “minder-hinder”  ambtenaar.  Dit is iemand die constant bereikbaar is voor bewoners en handelaars om proactief problemen op te lossen en om een goede communicatie te verzorgen.

De digitalisering doet zijn intrede en kan hier soelaas brengen. CD&V is van oordeel dat we de trein van de digitalisering niet mogen missen. 

De app ‘Stad Wervik’ is een feit.  Nu de mensen meekrijgen op deze trein. CD&V wil bij de communicatie ook inzetten op de toepassingen van AI.  Via de app is er nu een rechtstreeks meldpunt vanuit de burger.

Een infopunt rond wegenwerken en nutswerken waar alle info die het met zich meebrengt ter beschikking wordt gesteld van de inwoners.

Installeren van nieuwe vormen van inspraak:

Buurtambassadeurs blijven zorgen voor fysiek contact tussen de mensen en in de buurt. Deze ambassadeurs moeten als vrijwilliger structureel ingebed worden in de werking van een lokaal bestuur.  De schepen van buurten en wijken zorgt dat de ambassadeurs representatief zijn en hun meldingen gevolg krijgen.
Inspraak door activering van #8940spreekt.be maar ook door feedback te geven aan de buurtambassadeurs op voorstellen die zij lanceren.