cd&v Waregem stelt volledige lijst en slogan voor

Margot Desmet

Op 13 oktober 2024 trekt de Waregemse kiezer opnieuw naar de stembus. De ploeg van cd&v Waregem staat vandaag al klaar met een volledige kandidatenlijst. Met 33 gedreven kandidaten en duidelijke ambities toont de partij dat ze ‘klaar is voor meer’.

Eerder maakte de partij al bekend dat huidig schepen van Economie en Sport Kristof Chanterie lijsttrekker is en dat nummer 2 wordt ingenomen door huidig fractieleider Margot Desmet. Een duo dat ervaring en vernieuwing combineert. Ook werden de eerste 5 nieuwe kandidaten al aan de pers voorgesteld. Vandaag kan de partij met trots een volledige lijst presenteren. Samen met die lijst maakt de partij ook haar baseline ‘Klaar voor meer’ bekend. Hiermee trekt de partij met duidelijke ambities naar de kiezer.

“Met een mix van ervaring en vernieuwing trekken we in oktober naar de kiezer. Het is belangrijk dat de Waregemnaar zich in onze lijst kan herkennen en gelooft in de mensen die wij naar voor schuiven. Zonder twijfel kan ik zeggen dat het 1 voor 1 mensen zijn die enorm veel goesting hebben om hun schouders te zetten onder het Waregem van morgen”, zegt voorzitster Marie-Charlotte Schurmans.

De cd&v ploeg wordt alvast versterkt door 14 nieuwkomers. Het gaat over Marie Werbrouck (26), Marie van Tieghem (40) en Tina Billiet (43) uit Beveren- Leie.  Uit Waregem stellen Cindy Besard (27), Merel Vandenbogaerde (20), Roel Vanderauwera (34),  Benito Mahieu (46), Hans Maddelein (57), en Maxim De Vriese (47) zich kandidaat. Uit Sint-Eloois-Vijve worden Lisa Bekaert-Neirynck (27) en Youssef Errady (36) mee naar voor geschoven. Uit Desselgem komt Ann-Sophie Kindt (40) de ploeg opnieuw vervoegen, samen met Stijn Dejager (36) en Michelle Desmet (28 jaar).

Kristof Chanterie maakt duidelijk dat hij zeer trots is op de komst van de nieuwe kandidaten en wijst op de mooie variatie op de lijst: “De lijst telt 33 kandidaten, waarvan 17 mannen en 16 vrouwen. 17 kandidaten komen uit Waregem, 6 uit Sint-Eloois-Vijve, 4 uit Desselgem en 6 uit Beveren Leie. 14 van de 33 kandidaten zijn nieuw. In totaal staan er 9 kandidaten onder 35 jaar op de lijst, waarvan de jongste 20 jaar is (Merel Vandenbogaerde). De oudste kandidaat is 70 jaar (Kathleen Ravelingien).

Op de lijst staan ook heel wat gevestigde waarden die zich opnieuw kandidaat stellen in oktober 2024. Naast Kristof Chanterie en Margot Desmet zullen huidig schepenen Rik Soens, Pietro Iacopucci, Philip Himpe, Maria Polfliet en Joost Kerkhove terug te vinden zijn op de lijst. Ook huidig raadsleden en leden van het bijzonder comité voor de sociale dienst Kim Deplancke, Anneke Vanheusden, Charka Dewaele, Marc Vercruysse, Jan De Graeve, Sven Goethals, Kathleen Ravelingien, Cindy Vanhoutte, Veronique Amez, Koen Delie, en Jochem De Brandt zetten graag hun engagement verder. Ook burgemeester Kurt Vanryckeghem zal op de lijst staan als lijstduwer.

Ondertussen maakt de partij duidelijk dat de ambities groot zijn. Er staan nog mooie projecten op de planning en de partij wil ook graag hierna verder werken aan Waregem. Daarom zegt de partij duidelijk dat ze klaar is voor meer: “We willen met een duidelijke ambitie naar de kiezer trekken. Men is in Waregem goed en degelijk bestuur van ons gewoon, we zetten ons dagelijks hard in voor een beter Waregem, en onze ideeën zijn niet uitgeput na oktober 2024. We willen dus zonder twijfel verder blijven werken.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.

Waregem telt 40.000 inwoners

Het stadsbestuur verwelkomde gisteren officieel zijn 40 000e inwoner. Hiermee bevestigt Waregem zijn positie als vijfde grootste stad van West-Vlaanderen.

Benjamin De Landtsheer en Chelsey Verstraeten kwamen hun eerste dochtertje Jenna-Lou inschrijven. Het meisje is geboren op 18 april om 16.16u. in het O.L.V. van Lourdes Ziekenhuis. Zij is daarmee officieel de 40 000e inwoner van onze stad.

Het bestuur liet deze opmerkelijke gebeurtenis niet zomaar voorbijgaan en bood het echtpaar een gepersonaliseerd cadeau aan. Jenna-Lou heeft nu een mooi slabbetje en badhanddoek met haar nieuwe ‘eretitel’ van 40 000e inwoner.