cd&v Waregem stelt nieuwe kandidaten voor

Margot Desmet

Over exact een jaar trekt de Waregemse kiezer opnieuw naar de stembus. De ploeg van cd&v Waregem bereidt zich momenteel voor om op 13 oktober 2024 opnieuw met grote ambities en gedreven kandidaten klaar te staan.

Eerder maakte de partij al bekend dat Kurt Vanryckeghem niet langer kandidaat burgemeester is en dus de lijst niet zal trekken in 2024. Die eer is weggelegd voor huidig schepen van Economie en Sport Kristof Chanterie. Kristof werd intern door de leden naar voor geschoven als kopman en krijgt opvolging op nummer 2 van de huidige fractieleider Margot Desmet. Een duo dat ervaring en vernieuwing combineert.

“Deze lijn van ervaring en vernieuwing trekt de partij nu door. Het is belangrijk dat nieuwe mensen kansen krijgen en dat we hen verweven met onze vele sterkhouders. Enkel samen kom je tot een sterke ploeg”, zegt voorzitster Marie-Charlotte Schurmans vandaag op het moment dat de nieuwe kandidaten worden voorgesteld.

De cd&v ploeg wordt alvast versterkt door 5 nieuwkomers. Het gaat over leerkracht Marie van Tieghem (40) en coördinator export Tina Billiet (43) uit Beveren- Leie.  Uit Waregem stellen Hans Maddelein (57), onder andere bekend van Winkelen in Waregem en Maxim De Vriese (47) zich kandidaat en uit Sint-Eloois-Vijve wordt Youssef Errady (36) mee naar voor geschoven.

Kristof Chanterie maakt duidelijk dat hij zeer trots is op de komst van de nieuwe kandidaten: “Ik heb er alle vertrouwen in dat het engagement van de nieuwe mensen groot is. Het is voor mij belangrijk dat we een lijst aan de kiezer kunnen voorleggen die Waregem representeert. Momenteel is de lijst al voor 80% ingevuld. We blijven dus daarom verder werken om de lijst te vervolledigen.”

Om die lijst te vervolledigen gaat cd&v Waregem nog op zoek naar een 6-tal kandidaten. Er zijn namelijk heel wat gevestigde waarden die zich opnieuw kandidaat stellen in oktober 2024. Naast Kristof Chanterie en Margot Desmet zullen huidig schepenen Rik Soens, Jo Neirynck, Pietro Iacopucci, Philip Himpe, Maria Polfliet en Joost Kerkhove terug te vinden zijn op de lijst. Ook huidig raadsleden en leden van het bijzonder comité Kim Deplancke, Anneke Vanheusden, Charka Dewaele, Marc Vercruysse, Bart Kindt, Jan De Graeve, Sven Goethals, Kathleen Ravelingien, Cindy Vanhoutte, Veronique Amez, Koen Delie, Marie-Charlotte Schurmans en Jochem De Brandt zetten graag hun engagement verder. Ook burgemeester Kurt Vanryckeghem zal op de lijst staan als lijstduwer.

En ondertussen maakt de partij duidelijk dat er het laatste jaar nog hard gewerkt zal worden. Er staan nog mooie projecten op de planning. Burgemeester Kurt Vanryckeghem maakt duidelijk dat hij tot zijn allerlaatste dag zich 100% voor de stad zal inzetten: “Willen we de kiezer overtuigen van het belang om te komen stemmen en om op cd&v Waregem te stemmen, dan is het cruciaal dat we elke dag tonen hoe hard we voor een beter Waregem werken. Ik heb dat elke dag gedaan en zal dat met volle overtuigen blijven doen zolang ik het mandaat heb. Ik ben trots op de stad die ik de afgelopen jaren heb mogen vorm geven.

Laureaten van erg succesvolle actie Maand van de Markt bekend

Waregem nam van 1 tot 30 april opnieuw deel aan de Maand van de Markt. Zowel op de woensdagmarkt in Beveren-Leie als op de zaterdagmarkt in Waregem vielen er heel wat leuke prijzen te winnen. Het stadsbestuur mocht onlangs de winnaars feliciteren. Provincie West-Vlaanderen zette mee haar schouders onder deze actie, maar liefst 75 markten in onze provincie namen deel.

Gemeenteraad keurt intentieovereenkomst voor jaagpadverbinding eiland D'Hooie goed

De gemeenteraad keurde op dinsdag 7 mei de intentieovereenkomst goed voor de toekomstige aanleg van een nieuwe jaagpadverbinding langs de Leie tussen Sint-Eloois-Vijve en Zulte. Dat is nodig om het project van De Vlaamse Waterweg, dat voorziet in twee bruggen en een jaagpad, te kunnen uitvoeren. Het zal niet alleen de zachte mobiliteit langs de Leie verbeteren, maar ook de recreatie langs de rivier nog meer stimuleren.

Eerste panelen van de Speelkoer gezet

De eerste panelen van de Speelkoer in Beveren-Leie zijn gezet. De oude stedelijke basisschool wordt de nieuwe thuis van de harmonie van Beveren-Leie, in combinatie met een vaste repetitieruimte voor muziekbands en twee polyvalente lokalen voor de kunstacademie en andere verenigingen.