Cd&v Temse en Open Vld Temse in kartel naar de verkiezingen in 2024

Publicatiedatum

Auteur

Hans Cools

Deel dit artikel

Op donderdag 25 mei 2023 beslisten de partijbesturen van cd&v Temse en Open Vld Temse om in kartel naar de kiezer te trekken.

“Met het kartel hopen zowel cd&v als Open Vld dat ze de ingeslagen weg na de verkiezingen van oktober 2024 verder samen kunnen bewandelen. We hebben vele grote projecten samen kunnen opstarten en verwezenlijken. Door deze kartelvorming willen we ons lot duidelijk aan elkaar koppelen om dit verhaal voor een mooier, aangenamer Temse samen te kunnen voortzetten’’ zegt Burgemeester Maes.

Lijsttrekker wordt huidig burgemeester Hugo Maes (cd&v), die voor een nieuwe ambtstermijn gaat. Schepen Wim Van Rossen (Open Vld) zal de kartellijst duwen. Gedurende de huidige legislatuur merkten we een grote inhoudelijke affiniteit tussen onze beide fracties. De wil om wezenlijke veranderingen in te zetten voor Temse en hun inwoners bindt ons. We willen enkele lopende grote projecten samen kunnen afwerken zoals de hernieuwing van het straatbeeld in Temse Centrum en de uitrol van de Amelbergasite. Maar evengoed samen toewerken naar de afronding van het nieuwe woonzorgcentrum De Reiger. Een stem voor ons kartel is meestappen in een ambitieus verhaal voor Temse en haar deelgemeenten dat constructief voort wil bouwen aan de vele projecten die in de steigers staan. Het vertrouwen in elkaars mandatarissen en politieke talenten is groot en maakt dat we de toekomst samen rooskleurig inzien.

Ondanks het kartel blijven cd&v en Open Vld als zelfstandige lokale partijen bestaan. "We zullen binnen de huidige coalitie ook het bestaande bestuursakkoord loyaal blijven uitvoeren", aldus schepen Van Rossen.

Nieuws

Temse ondertekent het charter ‘Gezonde Gemeente’

In het AC De Zaat in Temse hebben de zeven Wase gemeentebestuur hun handtekening gezet onder de hernieuwing van het charter ‘Gezonde Gemeente’. Ze engageren zich om te werken aan een goede gezondheid en levenskwaliteit voor hun inwoners. Ze zetten onder andere in op mentale gezondheid, tabakspreventie en gezonde voeding voor kinderen.

Bron: HLN - Kristof Pieters

Maurice Boel en Maddy De Beule vieren diamanten bruiloft

De jubilarissen werden op zaterdag 17 mei jl. in het AC De Zaat ontvangen n.a.v. hun 60ste huwelijksverjaardag. De attenties van het Koninklijk Paleis en van het Lokaal Bestuur werden hen overhandigd door burgemeester Hugo Maes.

Maurice werd op 24 december 1937 in Tielrode geboren. Maddy zag het levenslicht op 19 januari 1946 in Elversele.

Het echtpaar trad in het huwelijksbootje in Waasmunster op 7 mei 1965. Ze hebben 2 zonen (Rudy en Geert) en 2 kleindochters.

De jubilarissen gaan in hun vrije tijd graag fietsen.

 

Diamanten Bruiloft voor Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen

Op zondag 18 mei jl. vierden Lucien De Keersmaeker en Rita Vergauwen hun diamanten huwelijksjubileum. Lucien werd geboren in Kruibeke op 7 november 1941, Rita in Temse op 14 mei 1945.

Het echtelijk huwelijk vond plaats op 7 mei 1965 in Temse. Lucien was werkzaam als huisschilder, Rita was huisvrouw.

Ze hebben 1 zoon (Kurt), 2 dochters (Tania & Nancy), 4 kleinzonen, 1 kleindochter, 3 achterkleinzonen en 1 achterkleinkind dat op komst is.

Het echtpaar vertoeft graag in Oostenrijk.

De attenties van het Koninklijk Paleis en van het gemeentebestuur werden overhandigd door Hugo Maes, burgemeester.