CD&V Nieuwpoort maakt als eerste volledige lijst bekend

Anonymous

CD&V nieuwpoort versterkt bestuursploeg met acht nieuwe namen en een nieuwe lijsttrekker

Op zondag 5 mei stelde CD&V Nieuwpoort als enige een volledige lijst voor met 21 nieuwe namen. De nieuwe lijsttrekker schepen Bert Gunst was reeds gekend na het aangekondigde afscheid van burgemeester Geert Vanden Broucke. “Met acht nieuwe en tegelijk sterke kandidaten gaan we naar de kiezer,” zegt voorzitter Maarten Claeys, “Onze ervaren ploeg wordt dus versterkt. Dit zorgt voor nieuwe ideeën.”

“Om onze ploeg te versterken, doen we beroep op authentieke kandidaten die een rol spelen in de Nieuwpoortse samenleving. Dit is voor ons belangrijk omdat wij steeds onder de mensen willen zijn en niet enkel op sociale media.” Stelt Maarten Claeys, “Voor ons moet politiek dichter bij de burger gevoerd worden. We moeten weten wat er echt leeft.”

De acht nieuwe kandidaten zijn Hanne Neyts, Hannes Colpaert, Karel Dewilde, Frederiek Vanbillemont, Ruth Meiresonne, Ann Vanderheeren, Martine Sobrie en Françoise Claeyssens. Hanne Neyts is voorzitter van de schoolraad Stella Maris en actief in heel wat muziek- en andere verenigingen. Advocaat Hannes Colpaert zullen heel wat Nieuwpoortenaars kennen van zijn vrijwilligerswerk bij de brandweer. Karel Dewilde is o.a. secretaris van voetbalclub FA Nieuwpoort. Frederiek Vanbillemont is de sympathiek uitbater van horecazaak Fredt. Ruth Meiresonne is lid van tennisclub KTC Issera, Ann Vanderheeren is voorzitster van Ferm Ramskapelle, Martine Sobrie is de secretaris van Kaart- en amusementsclub De Bings en Françoise Claeyssens-Vandenbohede is reeds lang bestuurslid bij CD&V Nieuwpoort.

De volledige kandidatenlijst CD&V Nieuwpoort voor de verkiezingen van zondag 13 oktober 2024 ziet er dan als volgt uit :

1.Gunst Bert, 2.Gheeraert Ann, 3.Vandecasteele Kris, 4.Decorte Jos, 5.Lips Rik, 6.Claeys Maarten, 7.Markey-Deconinck Patricia, 8.Vermeylen Bill, 9.Woestijn Roland, 10.Beun Ann, 11.Pottie Marianne, 12.Van Nieuwenhoven Christina, 13.Vanderheeren Ann, 14.Colpaert Hannes, 15.Sobrie Martine, 16.Claeyssens-Vandenbohede Françoise, 17.Neyts Hanne, 18.Dewilde Karel, 19.Meireman Ruth, 20.Vanbillemont Frederique, 21. Demeester Wim.

Nieuws uit Nieuwpoort

BBQ 2024

Op zondag 23 juni nodigen we jou van harte uit in de feestzaal van de stedelijke vismijn voor een gezellige en smaakvolle BBQ.

West-Vlaamse kandidaten federale en Vlaamse verkiezingen gekend.

Vandaag keurde de provinciale partijraad de volledige West-Vlaamse lijst voor de Vlaamse verkiezingen van 2024 goed. Voor de afdeling Nieuwpoort neemt Maarten Claeys op de Vlaamse lijst bij de effectieven deel.