cd&v in kartel met n-va naar de kiezer

Stein Voet

CD&V en N-VA zullen in Laakdal als kartel deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen in oktober 2024. CD&V-burgemeester Tine Gielis werd al een tijdje geleden aangeduid als cd&v-lijsttrekker. N-VA-fractieleider Niels Vermeulen staat voor N-VA op de tweede plaats. Daarmee willen de partijen bestuurservaring en vernieuwing met elkaar samenbrengen om goed beleid in Laakdal te verzekeren voor de toekomst.

Steun aan de burgemeester
Door samen naar de kiezer te trekken geven wij als N-VA duidelijk aan dat we Tine Gielis ten volle steunen om zichzelf op te volgen als burgemeester. Tegelijk vinden we dat na een lange periode in de oppositie, de tijd rijp is om mee te kunnen wegen op het beleid in onze gemeente”, aldus Niels Vermeulen. Tine Gielis vult aan: “Op menselijk vlak klikt het goed tussen de mensen die lokaal actief zijn in beide partijen. Ik heb ook goede herinneringen aan ons kartel bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2006 en ben heel blij dat dat gevoel bij Niels en zijn ploeg ook leeft ten aanzien van ons. Dat mijn werk als burgemeester en dat van het CD&V-team door N-VA wordt gewaardeerd doet deugd.

Partijnamen behouden
Tegen de tendens in die leeft in veel andere gemeenten, zal het kartel onder de nationale partijnamen opkomen, “CD&V - N-VA” dus. Stein Voet, voorzitter van CD&V Laakdal verduidelijkt: “Wij zijn in Laakdal niet bang om de kiezer duidelijk te vertellen waar onze oorsprong ligt.” Frank Van Gool, afdelingsvoorzitter van N-VA treedt dat standpunt bij: “Uiteraard is het voor de Laakdallenaar het belangrijkste dat de gemeente bestuurd wordt door mensen die haar of zijn vertrouwen genieten en dat we tegemoetkomen aan de lokale noden, maar een optimale wisselwerking met de hogere overheden zoals de provincie en het Vlaams gewest is daarbij cruciaal. Daarom is de band met de nationale partijen zeer nuttig.

Vertrouwd beleid met nieuwe accenten
Tine Gielis: “Wij willen in Laakdal een sociaal beleid blijven voeren, waarin het verenigingsleven alle kansen krijgt met aandacht voor het landelijke en specifieke karakter van al onze deeldorpen.” Niels Vermeulen van zijn kant zegt: “Een gezond financieel beleid, zonder verdere belastingverhogingen voor onze inwoners, is een van onze belangrijke aandachtspunten. Maar ook een verkeersveilige, groene omgeving waarbij we nog meer onze troeven op vlak van recreatie uitspelen vinden wij belangrijk. Laakdal als Vlaamse, Kempische, warme thuis voor al haar inwoners.

Huidige bestuursperiode
“Uiteraard blijven wij loyaal in de hudige coalitie alle afspraken nakomen.” zegt Tine Gielis. “Het is niet omdat we met N-VA gaan samenwerken dat we andere partners aan de kant schuiven. Dit is een positief project voor de toekomst, maar doet geen afbreuk aan wat we vandaag realiseren.
N-VA zal op een positief-kritische manier als oppositiepartij blijven verder werken. We doen dit al jaren op deze manier en er is geen reden om het geweer van schouder te veranderen op dit moment”, aldus Niels Vermeulen.

Nieuws uit Laakdal

Sportbeleving in Laakdal

De sportwereld is in beweging. Welke uitdagingen staan de sport in de toekomst te wachten? Met welke trends moeten beleidsmakers in de sport rekening houden?

Week van de Korte Keten

De Week van de Korte Keten vindt dit jaar plaats van 18 tot 26 mei. Net als elk jaar worden lokale producten in de kijker gezet bij consumenten. Tijdens deze editie wordt er extra aandacht besteedt aan samenwerkingen tussen lokale producenten en ondernemers, die met de producten aan de slag gaan.

Inhuldiging Staf Beckersplein

De gemeente Laakdal brengt hulde aan Staf Beckers. De uitvinder ontwikkelde onder andere een nieuwe versie van een ontploffingsmotor in zijn werkhuis in Groot-Vorst. Voortaan draagt het grasveld voor het oude gemeentehuis in Groot-Vorst de naam ‘Staf Beckersplein’.