Cashpunt Veerle wordt toegankelijker

Raf Moons

Stephanie Reymen

Het voetpad voor het Cashpunt in Veerle wordt vlakker gemaakt. De helling om het Cashpunt binnen te gaan is nu te steil voor rolstoelgebruikers

Het adviesorgaan voor personen met een beperking, forum On!beperkt, maakte melding van het probleem bij de gemeente. “Verschillende van onze leden gaven aan dat de combinatie van de steilheid van de helling en de zwaarte van de deur het moeilijk maakt voor rolstoelgebruikers en minder mobiele mensen om vlot binnen te geraken bij de geldautomaten,” aldus voorzitter Yves Christiaens.

De gemeente laat het gedeelte net voor de deur vlakker aanleggen zodat een vlotte toegang tot de geldautomaten mogelijk is voor iedereen. Schepen van Welzijn Raf Moons: “Het is onze verantwoordelijkheid als gemeentebestuur om ervoor te zorgen dat het openbaar domein toegankelijk blijft voor elke burger. Daarom zijn we ook blij dat we deze signalen krijgen zodat we deze kunnen verhelpen.”

Het Cashpunt in Veerle werd begin 2023 geopend. Het kwam er als een reactie op het verdwijnen van de geldautomaten van de gevestigde banken. Het Cashpunt werd gehuisvest in de voormalige reiswinkel in Veerledorp.

Nieuws uit Laakdal

Mogelijke aankoop Getteken 8 (Flower Power)

Het gemeentebestuur bekijkt of de aankoop van Getteken 8 (de voormalige Flower Power) ertoe kan leiden dat de verbindingsweg tussen de Kabienstraat en Getteken verbreed wordt.

Tine wil burgemeesterschap combineren met rol als volksvertegenwoordiger

Tine gaat voor een vierde ambtstermijn als burgemeester. Ze wil dit doen in combinatie met haar nieuwe functie als federaal parlementslid. Ze schreef een brief om uit te leggen wat de combinatie van deze twee functies kan betekenen voor onze gemeente.

Rioleringswerken

De gemeenteraad keurt rioleringswerken goed aan de Huiperstraat, Mortelstraat, Toke Van Nestestraat, Eikenstraat en de Bennekensstraat.