Briljanten Bruiloft Achiel Peersman en Diane De Westelinck

Michelle Gils

Op zaterdag 9 september vierden Achiel Peersman en Diane De Westelinck hun briljanten huwelijksjubileum. Beiden werden geboren in ElverseleAchiel op 25 maart 1933Diane op 25 augustus 1936.

Achiel en Diane huwden op 12 september 1958 in Elversele. Hun huwelijk werd destijds voltrokken door Burgemeester Constant De Brabander.

Achiel was werkzaam als schrijnwerker op de BoelwerfDiane was huisvrouw. Ze hebben 2 zonen, 1 dochter4 kleinzonen4 kleindochters en 4 achterkleinkinderen.

Achiel vult zijn tijd met televisie kijken, computer en de krant lezenDiane houdt eveneens van televisie kijken en de krant lezen.

Zij wonen sinds hun huwelijk is de Meersstraat.

De attenties van het Koninklijk Paleis en van het gemeentebestuur werden overhandigd door Hugo Maes, burgemeester.

Rechtstreekse lijn met de burgemeester: Werken polikliniek gestart op 16 mei

Verwelkomende groene oase bij Welzijnsvereniging Sleutelzorg in Temse

Welzijnsvereniging Sleutelzorg Temse opent officieel het plein en kunstwerk

Première film Lucky Lady II

Première film Lucky Lady II
Amerikaanse bommenwerper stortte op 30 juli 1943 neer in Tielrode
Vrijdag 7 juni, 20 u., Sint-Pieterskerk Tielrode

De neerstorting van de Amerikaanse bommenwerper Lucky Lady II op 30 juli 1943 leeft voort in het collectieve geheugen van Tielrode. Na meerdere herdenkingen, publicaties (boek, brochures…), expo’s e.a. is nu ook een film gerealiseerd. Rudy Bredael (Waaslandse Videoclub Temse) is de cineast van de 48' durende prent, die de geschiedenis van het toestel omvat: van bij zijn opstijgen in Norfolk (Engeland) tot en met de meest recente herdenking op 30 juli 2023. De film gaat in première op vrijdag 7 juni20 u., in de Sint-Pieterskerk van Tielrode. De vertoning wordt voorafgegaan door een selectie filmpjes (20') uit de Oude Doos m.b.t. Tielrode. Ter plekke kan ingeschreven worden voor de usb-stick die de film én de digitale versie van het boek omvat. Kostprijs: 20 euro.

Iedereen is welkom! De toegang is gratis.