Brecht en Dieter nieuwe voorzitter en jongerenvoorzitter

Brecht Vangheluwe

Op de Nieuwjaarsreceptie van zaterdag 11 februari werd Brecht Vangheluwe verkozen tot nieuwe afdelingsvoorzitter van cd&v Ieper, en Dieter Bonny als nieuwe jongerenvoorzitter.

Thijs Morlion en Jordy Dehaene zijn omwille van professionele redenen verhuisd naar resp. Gent en Roeselare.

De partij wenst hen oprecht te bedanken voor de basis die zij de laatste jaren hebben gelegd aan onze afdeling.

Thijs en Jordy hebben, na de opdoffer in 2018, een nieuwe wind doen waaien door de partij. Men hun jeugdig enthousiasme en met volle moed werd de blik gericht op morgen, en natuurlijk ook richting 2024.

Door het ontslag van beide voorzitters, waren tussentijdse voorzittersverkiezingen noodzakelijk voor cd&v Ieper en JONGCD&V Ieper.

Zaterdag 11 februari werden unaniem verkozen:

• Afdelingsvoorziter cd&v Ieper: Brecht Vangheluwe
  • Jongerenvoorzitter JONGCD&V Ieper: Dieter Bonny

Voor cd&v Senioren Ieper blijft Jef Bode voorzitter.

Het mandaat geldt voor de rest van de termijn, dus tot eind 2024.

3_lokale_voorzitters___nationaal_(Sammy_Mahdi_-_Dieter_Bonny_-_Brecht_Vangheluwe_-_Jef_Bode).jpg

Foto:

• Nationaal Voorzitter Sammy Mahdi
  • Jongerenvoorzitter JONGCD&V Ieper Dieter Bonny
  • Afdelingsvoorzitter cd&v Ieper Brecht Vangheluwe
  • Seniorenvoorzitter cd&v Ieper Jef Bode

Nieuws cd&v Ieper

Laten we ons zwembad leeglopen?

Dat er vertraging zit op de plannen van de nieuwbouw kan niet ten koste gaan van de vele Ieperse waterkatten. Omdat er weinig beterschap op komst lijkt kwam cd&v tussen in de gemeenteraad van vorige maandag.

Vredescollectief Ieper protesteert tegen muziekfestival Frontnacht

Onze afdeling ondersteunt protest tegen het muziekfestival Frontnacht. Op basis van de op vandaag gekende info lijkt het ons niet aangewezen dit festival te laten doorgaan. Vrijheid van meningsuiting en cultuur zijn heel belangrijk, maar er zijn grenzen. Ieper mag zich sinds 1985 Vredesstad noemen. Het is belangrijk deze boodschap ten allen tijde uit te dragen. Maar het is even belangrijk deze naam ook in de praktijk om te zetten. Het Frontnachtfestival staat haaks op waar Ieper Vredesstad voor staat.

Lees hier meer.

Raadslid Jan Breyne op politiek pensioen

Onze eigen sterke Jan Breyne nam gisteren afscheid als gemeenteraadslid. Zeggen dat Jan alles wat hij doet, doet uit liefde voor zijn Ieper, is een understatement!