Bestek asfalteringswerken goedgekeurd

Stephanie Reymen

De gemeenteraad keurt een bestek voor nieuwe asfalteringswerken in Laakdal goed. Die zullen later dit jaar plaatsvinden.

De gemeente Laakdal plant onderhoudswerken aan verschillende asfaltwegen. Het bestek voor deze werken werd door de gemeenteraad goedgekeurd. Het gaat om Hamsbroek, Blaardonk, Oude Vorstseweg, Kerkstraat, Veldstraat, Veerle-Heide en de Rode Kruisstraat.

Tine Gielis, burgemeester en schepen van Openbare Werken, legt uit op welke manier het onderhoud voorbereid wordt: “Het is als gemeentebestuur onze kerntaak om het wegennet optimaal te houden. De keuze om deze wegen te asfalteren wordt bepaald door de gebruiksintensiteit en de staat van het wegdek.  We moedigen burgers ook aan om melding te maken van wegen die in slechte staat zijn. De vele regenval heeft ervoor gezorgd dat er op verschillende plaatsen scheuren en putten in het wegdek ontstaan zijn. Deze problemen zullen tijdens de werken aangepakt worden. Met de jaarlijkse onderhoudswerken zorgen we voor veilige en vlot berijdbare wegen."

Nieuws uit Laakdal

Vrouw & Maatschappij voert actie voor vrede en voor meer impact voor vrouwelijke leiders

De vrouwelijke cd&v-kandidaten vormen een standbeeld om een oproep te doen voor vrede en meer impact voor vrouwelijke leiders. Ze doen dat op de symbolische dagen in mei waarop we het einde van de Tweede Wereldoorlog gedenken aan het fort van Breendonk, een van de best bewaarde kampen. Op deze symbolische plek willen ze zich als vrouwelijke kandidaten duidelijk engageren om mee beleid te maken.

Praatgroep zorgouders

Forum On!beperkt organiseert sinds kort een praatgroep voor Zorgouders. Tweewekelijks is er een bijeenkomt in ’t Fortun voor ouders met een kind met een beperking.

Vraag je mantelzorgpremie aan

We lezen op VRT NWS dat 1 op 5 jongeren mantelzorger is. Het gaat om 64.000 studenten in het hoger onderwijs en 100.000 leerlingen uit het secundair onderwijs. Veel van deze jongeren weet echter niet dat ze mantelzorger zijn. Ze lopen hierdoor financiële steun mis.