Bestek asfalteringswerken goedgekeurd

Stephanie Reymen

De gemeenteraad keurt een bestek voor nieuwe asfalteringswerken in Laakdal goed. Die zullen later dit jaar plaatsvinden.

De gemeente Laakdal plant onderhoudswerken aan verschillende asfaltwegen. Het bestek voor deze werken werd door de gemeenteraad goedgekeurd. Het gaat om Hamsbroek, Blaardonk, Oude Vorstseweg, Kerkstraat, Veldstraat, Veerle-Heide en de Rode Kruisstraat.

Tine Gielis, burgemeester en schepen van Openbare Werken, legt uit op welke manier het onderhoud voorbereid wordt: “Het is als gemeentebestuur onze kerntaak om het wegennet optimaal te houden. De keuze om deze wegen te asfalteren wordt bepaald door de gebruiksintensiteit en de staat van het wegdek.  We moedigen burgers ook aan om melding te maken van wegen die in slechte staat zijn. De vele regenval heeft ervoor gezorgd dat er op verschillende plaatsen scheuren en putten in het wegdek ontstaan zijn. Deze problemen zullen tijdens de werken aangepakt worden. Met de jaarlijkse onderhoudswerken zorgen we voor veilige en vlot berijdbare wegen."

Nieuws uit Laakdal

Mogelijke aankoop Getteken 8 (Flower Power)

Het gemeentebestuur bekijkt of de aankoop van Getteken 8 (de voormalige Flower Power) ertoe kan leiden dat de verbindingsweg tussen de Kabienstraat en Getteken verbreed wordt.

Cashpunt Veerle wordt toegankelijker

Het voetpad voor het Cashpunt in Veerle wordt vlakker gemaakt. De helling om het Cashpunt binnen te gaan is nu te steil voor rolstoelgebruikers

Tine wil burgemeesterschap combineren met rol als volksvertegenwoordiger

Tine gaat voor een vierde ambtstermijn als burgemeester. Ze wil dit doen in combinatie met haar nieuwe functie als federaal parlementslid. Ze schreef een brief om uit te leggen wat de combinatie van deze twee functies kan betekenen voor onze gemeente.