Benito Mahieu

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen - plaats 18

Benito Mahieu is vrijgezel en woont in de Meersstraat te Waregem.

Hij heeft een 13-jarige zoon, Briek, waar hij zeer fier en trots op is.

In 2012 had Benito een zwaar arbeidsongeval dat zijn hele leven veranderde. Met de Brandweer van Waregem was hij bluswerkzaamheden aan het uitvoeren van een woningbrand, waarbij een dakkapel vanop 4 meter hoogte naar beneden viel op zijn rug. De gevolgen waren zeer zwaar: Benito is sindsdien verlamd vanaf zijn middel en zit voor altijd in een rolstoel.

Benito bleef echter niet bij de pakken zitten. Met de nodige positiviteit en een kijk in de juiste richting pikte hij de draad weer op en werkt hij nu als beleidsmedewerker bij Brandweerzone Fluvia.

Benito heeft een grote passie voor paarden en drafrennen. Deze is ontstaan door vroeger zelf drafpaarden te trainen en zelf ook koersen te hebben gereden. Logischerwijze is Benito op vandaag bestuurslid bij de koersvereniging "Waregem draaft", alsook medewerker van verschillende besturen en verenigingen van Waregem.

Benito en zijn zoon Briek delen één passie: vissen. Je kan hen dan ook heel vaak samen aan de Stadionvijvers zien.

Daarnaast kom je Benito vaak tegen in het Waregemse straatbeeld met zijn rolstoelbrommer. Benito trekt graag zijn remmen eens dicht om een babbeltje te slaan met iedereen. Hou hem dus zeker eens tegen als je hem ziet!

Op naar een toekomst in draf en galop met nummer 18!