Asfalteringswerken gegund

Stephanie Reymen

Dit najaar gebeuren er onderhoudswerken aan enkele gemeentewegen. Er werd een aannemer aangesteld voor deze werken.

De gemeente Laakdal plant onderhoudswerken aan verschillende asfaltwegen. Het bestek voor deze werken werd in april door de gemeenteraad goedgekeurd en werd nu dus gegund aan een aannemer. Het gaat om Hamsbroek, Blaardonk, Oude Vorstseweg, Kerkstraat, Veldstraat, Veerle-Heide en de Rode Kruisstraat.

Tine Gielis, burgemeester en schepen van Openbare Werken, legt uit op welke manier het onderhoud voorbereid wordt: “Het is als gemeentebestuur onze kerntaak om het wegennet optimaal te houden. De keuze om deze wegen te asfalteren wordt bepaald door de gebruiksintensiteit en de staat van het wegdek.  We moedigen burgers ook aan om melding te maken van wegen die in slechte staat zijn. De jaarlijkse onderhoudswerken zorgen ervoor dat onze wegen vlot en veilig berijdbaar blijven.”

Nieuws uit Laakdal

Klikpunt in Laakdal

Volwassenonderwijs Kempen opent een ’Klikpunt’ in de bibliotheek van Laakdal. Volwassenen kunnen er terecht met digitale vragen en vragen over leren.

Sanering van de Grote Laak

In september 2023 startten de saneringswerken aan de Grote Laak op Laakdals grondgebied. Er gaat een hele geschiedenis aan deze sanering vooraf. De vervuiling van de Laak gaat immers terug tot de jaren ’60 van de vorige eeuw. We leggen je in dit artikel uit hoe het zo lang heeft kunnen duren vooraleer er iets aan de vervuiling gedaan werd. De meerderheid van de Laakdalse inwoners heeft de Grote Laak immers nooit gekend als zuivere rivier. We gingen op gesprek bij Ludo Helsen, die zich, vanuit zijn functie als eerste burgemeester van Laakdal en later vanuit zijn functie bij Pidpa, inzette om iets aan deze vervuiling te doen.

Verkiezingsuitslag

Als cd&v Laakdal kenden we enkele spannende maanden. Maar liefst twee van onze Laakdalse cd&v-ers kwam op tijdens de afgelopen verkiezing. Tine stond op de derde plaats voor de federale lijst voor de Kamer en Chiel was de zesde opvolger voor het Vlaams Parlement. Dat ze beide een sterke campagne gevoerd hebben, staat buiten kijf. De resultaten spreken dan ook voor zich.