An Van den Berghe
Plaats 13
Leeftijd
50 jaar
Thuis
Ongehuwd, woont samen met haar ouders
Professioneel
Werkzoekende in beschermd statuut
Verenigingen, hobby’s en interesses
Tafeltennis bij de G-groep van de Zeelse Tafeltennisclub, lid van Femma Heikant, ZIAC, Kunst Nu, beweging.net en Samana Vita.
Weetje
An neemt al voor de 5de keer deel aan de gemeenteraadsverkiezingen.
An zetelde eerder in de vroegere OCMW-raad, waar ze deed wat ze nog altijd doet: een stem geven aan mensen met een beperking en hun noden aankaarten. En dus neemt An al voor de 5de keer deel aan de gemeenteraadsverkiezingen.
Jan Heirwegh leerde An kennen bij de Scouts. Hij was hoofdleider, zij lid van AKABE, de scoutswerking voor kinderen en jongeren met een beperking. “We zijn al jaren bevriend. Ik heb geen seconde getwijfeld om haar ambassadeur te worden. An is een doorbijter. Ondanks alle gezondheidsperikelen is haar moto: niet zagen, doordoen. An zal altijd eerst vragen hoe het met jou gaat en pas dan haar eigen verhaal doen. Zoveel empathie en een echt luisterend oor voor anderen terwijl je zelf zoveel te verwerken hebt … Ongelooflijk straf.”
“Ik snap perfect dat An zich thuis voelt bij cd&v”, gaat Jan verder. “Da’s een gedreven team met een duidelijk plan voor de toekomst, waarin het welzijn van elke Zelenaar centraal staat.”
Marc Jacobs kwam An tegen in zijn job bij de CM, als vrijwilliger bij beweging.net (vroeger ACW) en Samana (het vroegere Ziekenzorg). “An is geen roeper, maar ze weet perfect de punten te brengen die haar lotgenoten treffen. De ontoegankelijkheid van het Zeelse treinperron voor rolstoelgebruikers, gezonde chauffeurs die zich parkeren op een parkeerplaats voor minder mobiele mensen, de slechte staat van de voetpaden … Ik kan je verzekeren dat An in de wolken is met de veranderingen in de Kouterstraat. Eindelijk is de winkelstraat rolstoelvriendelijk. Nu ook de toegankelijkheid van onze andere straten nog en van onze winkels en horecazaken.”
“Dat is het tegengewicht dat An wil bieden als het bijvoorbeeld over het circulatieplan gaat. Alle negativiteit vertrekt altijd maar vanuit het standpunt van de auto, terwijl het eigenlijk moet gaan over het creëren van ruimte voor kwetsbare weggebruikers. Wat haar betreft, mag het meer van dat zijn.”