Alle Groene Plekjes in Waregem op één kaart

Margot Desmet

Zes jaar na de eerste editie van de stadskaart Groene Plekjes is er nu een geactualiseerde versie. Deze week belandt de kaart in alle Waregemse brievenbussen. Meteen een ideale houvast om er deze zomer op uit te trekken in eigen stad.

Iedereen kent park Baron Casier en het jaagpad langs de Leie. Maar er is veel meer dan dat in Waregem, meer nog dan je op het eerste gezicht zou denken. Net zoals in de eerste editie van de kaart Groene Plekjes, krijg je in de nieuwe versie een compleet overzicht van alle plaatsen waar je je binnen onze stadsgrenzen kan ontspannen, tot rust kan komen of gewoon even genieten.

In totaal gaat het over maar liefst 95 plekjes: parken, bossen, groenzones, speelterreinen, sportzones… Je vindt er ook de meest recente aanwinsten binnen onze stad, zoals onder andere Park Ter Elst, de Vlasbrug, de uitgebreide Zavelput, de site Visvijvers Desselgem, de groenzone Sint-Eloois-Vijve, enzovoort.

25 locaties worden nog even extra uitgelicht op de achterkant van de kaart. Extra handig zijn de aangename verbindingen op de kaart. Je kan er rustig wandelen of fietsen op autoluwe of autovrije paden of wegen.

De nieuwe kaart Groene Plekjes is de ideale opstap om al onze inwoners een deugddoende vakantie te wensen. We nodigen iedereen dan ook uit om eropuit te trekken in eigen stad, al dan niet met de (klein)kinderen.

Mural en groengevel aan stationsgebouw zorgen voor oase van kleur

Op zaterdag 6 juli werden de mural en groengevel aan het stationsgebouw van Waregem officieel ingehuldigd. Voortaan zullen zowel treinreizigers als passanten het station herkennen als een oase van kleur in plaats van een grijze plek. Met een totaalsom van 37 000 euro investeerde de stad stevig in de verfraaiing van de stationsomgeving.

Vernieuwde visvijvers helemaal klaar

In Desselgem zijn de vernieuwde Visvijvers officieel geopend. De Visvijvers vormden altijd al een uniek stukje natuur maar werden door ingrijpende werken nieuw leven ingeblazen. Dankzij nieuwe paden, boomgaarden, een mountainbikeroute en horecazaak Tegare vormen de Visvijvers nu een prachtige ontmoetingsplek voor jong en oud. De totale vernieuwing kostte ruim 800 000 euro.

Nieuwe all-weatherpiste en longeerpiste op site van Sport Vlaanderen Waregem

Op de site van Sport Vlaanderen Waregem werd de nieuwe all-weatherpiste en longeerpiste officieel ingehuldigd. Het gesubsidieerde project kwam tot stand dankzij de goede samenwerking tussen de stad Waregem en vzw De Gaverbeek en is de eerste stap om de hele site klaar te stomen voor de toekomst.