In onze gemeente gaan we voor vlotte en veilige mobiliteit voor elke weggebruiker, zowel te voet, met de fiets, met de bus als met de wagen. Daarom investeren we maar liefst 8 miljoen euro 1 in onderhoud van wegen en voetpaden.
We verhogen de verkeersveiligheid en zorgen tegelijk we voor voldoende verlichting op straat. We werken de knelpunten in de fietszones weg. We investeren we maar liefst 2,25 miljoen euro voor herinrichtingen van de Bekaertstraat tussen de lichten van de Deerlijkstraat en het rondpunt van de Harelbeekstraat om daar de verkeerveiligheid en het parkeerbeleid te verbeteren.
Trage mobiliteit maken we aantrekkelijker en moedigen we aan. Gesteund op een goed beleidskader bouwen we een sterk netwerk aan trage wegen uit.
Met een mobiliteitsbeleid op maat garanderen we de bereikbaarheid van onze drukbezochte plaatsen. We verbeteren parkeren in de dorpskernen (met o.a. kortparkeerzones) en op Transfo met de heraanleg van de parking aan de toegang.
We zetten in op duurzaam vervoer en plannen fietsenstallingen waar zinvol. Het nemen van de bus maken we aantrekkelijker door het voorzien van toegankelijke Hoppinpunten met vlotte overgang naar andere vervoersmogelijkheden.