100 kindjes planten boom in het Geboortebos

Margot Desmet

Tijdens het Geboortebos op zondag 17 maart plantten maar liefst 100 Waregemse kindjes hun eigen boom. Hun boom zal deel uitmaken van het nieuwe bos rond de Zavelput aan de Grote Heerweg. Zo zijn de kinderen zich al op zeer jonge leeftijd bewust van het belang van een groene omgeving, een omgeving waar ze zich optimaal kunnen ontplooien.

Het Geboortebos is uitgegroeid tot een mooie traditie, waarbij elk kind een boom krijgt toegewezen. Zo worden ze zich al heel vroeg bewust van het belang van een groene omgeving. Dit jaar waren maar liefst 100 geboortekindjes, geboren tussen 1 september 2020 en 31 augustus 2021, van de partij. In totaal waren een 400-tal mensen aanwezig tijdens dit bijzondere evenement.

Een geanimeerde wandeling met een hartverwarmend drankje
Na een wandeling trokken de kinderen met hun ouders naar het nieuwe bos aan de Grote Heerweg om er hun boom te planten en hun naamlabel in de maandboom te hangen. Nadien maakten ze nog een mooie wandeling door het natuurgebied van de Zavelput naar de Sint-Jansstraat, waar hen heel wat leuke animatie opwachtte. De gezinnen genoten met het druilerige weer ook van een deugddoende kop lekkere soep of chocomelk.

Het bos rond de Zavelput zal nog flink groeien
De bomen van het Geboortebos zijn slechts een fractie van de in totaal 24 000 bomen die geplant worden op het perceel naast de Zavelput. De volgende aanplantfase is voorzien van 28 november tot en met 1 december met de gewaardeerde hulp van scholen, gezinnen en verenigingen.

Het Geboortebos is een fijne samenwerking tussen stad Waregem en de Gezinsbonden van Waregem, Beveren-Leie, Desselgem en Sint-Eloois-Vijve.

Claus Belevingsexpo brengt Hanengevecht digitaal tot leven

Met de steun van Toerisme Vlaanderen vormt de Claus Belevingsexpo vanaf vandaag de absolute blikvanger van het Clausjaar in de pittoreske kerk van Sint-Eloois-Vijve. Het befaamde meesterwerk ‘Hanengevecht’ komt er digitaal tot leven aan de hand van technologische hoogstandjes. Met behulp van een tablet duik je nog tot 22 september in de leefwereld van de personages op het schilderij uit 1882, alsof je er zelf bij was. Als hoogtepunt van het bezoek kom je oog in oog te staan met het enige echte ‘Hanengevecht’.

Buren vieren samen met de feestcheque en kiezen Frieda De Vos als Buur van het Jaar

De Europese Dag van de Buren brengt elk jaar vele duizenden buren samen, gewoon op straat of bij een lekkere barbecue. Een initiatief dat ook in Waregem veel succes kent, want dit jaar schreven zich maar liefst 64 buurten in voor het gratis promopakket. Dit keer werd Frieda De Vos verkozen als Buur van het Jaar. Zij werd uitgebreid in de bloemetjes gezet.

Gaverbeek wordt nog zichtbaarder in de stad

De nieuwe poort tot de hippodroom in Waregem zet letterlijk en figuurlijk de deuren open

voor de verdere opwaardering van de Gaverbeek. Anderhalf jaar na deze realisatie kan deel

twee van dit regionale project zijn beloop nemen. De Gaverbeek wordt tussen de Zuiderlaan