Kristof Welters

- tewerkstelling
- vrede
- ontwikkelingssamenwerking

Kristof is 39, gehuwd met Sofie Vervloet en is papa van Alexander (10) en Helena (8). Kristof is leraar Nederlands/Geschiedenis en geeft les in Sint-Katelijne-Waver in het college Hagelstein.

Na zes jaar gemeente- en provincieraadslid werd Kristof in 2013 OCMW-voorzitter en schepen. Hij opende het nieuwe rusthuis en begeleidde de opstart. In het oude rusthuis richtte hij het Lokaal Dienstencentrum in, waar hij zelf de naam TerHarte aan gaf. Kristof is erg fier op deze realisatie en hij heeft hierbij steeds veel aandacht gehad voor de rol van de vrijwilligers, onder andere in het nieuwe dorpsrestaurant en dorpscafé het Rietje.

Het succesvolle Huis van het Kind in TerHarte, dat als een voorbeeld voor Vlaanderen geldt, vindt Kristof één van de mooiste verwezenlijkingen van de voorbije jaren.

Hij is de geestelijke vader van ‘Westerlo, Hartveilige gemeente’. Als schepen van gezondheid was de plaatsing van AED-toestellen voor hem een topprioriteit.

Kristof is ook schepen van cultuur: hij maakte werk van een goeie link tussen lokale economie en cultuur: het poëzieproject met gedichten in de etalages en de culturele ondersteuning van de Happy Shopping Days zijn het resultaat. Kristof vindt een bruisende gemeente erg belangrijk! Samen met de cultuurraad en toerisme Westerlo werkte hij aan een zomerprogrammatie voor onze gemeente.

Cultuur is een belangrijk onderdeel van Kristofs leven. Hij volgde een theateropleiding, speelde bij verschillende gezelschappen en stond zelfs een aantal keren tot ver in het buitenland op de planken. De laatste jaren is hij actief bij theatergezelschap Kunst&Geest in Westerlo.

Kristof is een echte man van het volk. Tussen de mensen voelt hij zich thuis en je vindt hem dan ook op talloze activiteiten in onze gemeente. Kristof wil dan ook blijven werken aan een bruisend Westerlo waar iedereen meetelt.