Werken moet lonen. En dat maakt cd&v waar.

Publicatiedatum

Auteur

Sebastien Bollen

Deel dit artikel

We hebben onze ambities voor een fiscale hervorming, waar Vincent Van Peteghem een blauwdruk voor heeft uitgewerkt. Maar ondertussen zorgen we ook op Vlaams niveau voor meer nettoloon.

Het is de drijfveer achter de jobbonus van minister van Werk Jo Brouns. Want wie werkt, moet daar ook correct voor worden verloond. Het is een speerpunt van cd&v.

De jobbonus is een financiële stimulans voor wie werkt aan een loon lager dan 2.500 euro bruto. Minister Jo Brouns realiseerde de maatregel, die dan door minister Vincent Van Peteghem fiscaal werd vrijgesteld. Een staaltje samenwerking, typisch cd&v.

Heb je dit jaar nog recht op de jobbonus? Dan kan die oplopen tot maximaal 700 euro. Want voor 2022 is er beslist dat er ook nog eenmalig een premie van 100 euro bij komt. De eerste jobbonussen zijn intussen al uitbetaald. De komende jaren zal dit telkens vanaf november gebeuren voor het jaar voordien.

Kom jij in aanmerking voor de jobbonus? Dan ontvang je een brief van de Vlaamse Overheid in je brievenbus of je eBox. In die brief wordt je dan gevraagd om je rekeningnummer te registreren op Mijn Burgerprofiel. Wil je meer weten over de jobbonus en hoe je ze aanvraagt? Ga naar www.cdenv.be/jobbonus

Nieuws

Nieuwe bestuursleden

CD&V Gingelom is zeer blij te melden dat we twee nieuwe jonge frisse krachten mogen verwelkomen binnen ons bestuur. Welkom Angelique en Jasper! Nieuwe jonge mensen is altijd een opsteker in tijden dat de jeugd niet meer zo geïnteresseerd is in politiek. Zij gaan dat zeker goed doen. 💪🧡 Moesten er nog gegadigden zijn, laat alvast iets weten langs onze Messenger. Iedereen is welkom om zich komen in te zetten voor onze mooie gemeente.

Pannenkoekenfestijn voor moederdag

Zondag 4 mei was er ons pannenkoekenfestijn in Het Hoevehof te Buvingen. 

Wij bedanken alvast iedereen die een lekkere pannenkoek is komen eten. 

Het Hoevehof was eigenlijk een verrassende en leuke ontdekking voor ons in ons mooie Gingelom.

We wensen de uitbaters hiermee dan ook een succevolle toekomst met hun nieuwe zaak. 

Het zijn alvast supertoffe mensen. Neem alvast een kijkje op hun Facebookpagina of op hunne website.

facebook.com/hoeve terwinghe - www.hoeve-terwinghe.com

Quotum huisvuilzakken en GFT-sticker 2025

Haal jouw huisvuilzakken af vanaf 17 februari 2025.
Elk gezin dat op 1 januari 2025 gedomicilieerd is in Gingelom betaalt een afvalbelasting aan Limburg.net voor de inzameling en verwerking van het afval. In dat bedrag zit een hoeveelheid huisvuilzakken vervat, die je kan afhalen in één van de verschillende afhaalpunten. Het aantal hangt af van de gezinstoestand op 1 januari 2025.
1 persoon = 2 rollen van 22 liter
2 personen = 2 rollen van 44 liter
3 personen = 2 rollen van 44 liter en 1 rol van 22 liter
4 personen = 3 rollen van 44 liter

Om jouw huisvuilzakken af te halen heb je jouw electronische identiteitskaart nodig. Vergeet deze dus zeker niet!