TRAJECTCONTROLES ACTIEF

Sebastien Bollen

We werden in kennis gesteld door het Agentschap Wegen en Verkeer dat de trajectcontroles op de 3 gewestwegen in Gingelom en Sint-Truiden actief zijn sinds begin oktober.

Het gaat om volgende locaties:

• Houtstraat over de gemeentegrens heen tot op de Borgwormsesteenweg (N789) in Sint-Truiden. De controle gebeurt over een traject van 4.6 km in beide richtingen.
  • Montenakenstraat (N765): over een traject van 1.8 km in beide richtingen.
  • Abdijstraat/Hoogstraat (N755): over een traject van ca. 900 m in beide richtingen.

Door de trajectcontrole is het de gemiddelde snelheid die telt. Door op deze locaties permanent de snelheid te meten, willen zowel de lokale overheid als de politie de verkeersveiligheid in het algemeen verhogen door de snelheid op deze wegen terug te dringen. Hou je dus voortdurend aan je snelheid.

Het Gewestelijke Verwerkingscentrum (GVC) Antwerpen staat in voor de administratieve verwerking van deze snelheidsovertredingen. De PV’s worden aangemaakt door de Federale Politie. Het logo op het PV bevat dan ook gegevens van de Federale Politie en niet van de lokale politie Sint-Truiden - Gingelom - Nieuwerkerken. Mocht je zo een PV in de bus krijgen, dit is dus een wettelijk en geen foutief of vals PV.

Ook een frisse wind in Gingelom op 13 oktober?

Naar het schijnt zou Magnette al vollebak Nederlands aan het leren zijn. Volgens mij heeft hij plannen om in Gingelom te komen wonen. Ligt dan ook niet al te ver van zijn dierbaar Wallonië dat hij zo om zeep geholpen heeft. Maar de frisse wind is er nu eindelijk in het o zo mooie Wallonië nu. Wat een verademing daar. Het kan dus wel. Hopelijk op 13 oktober ook in het mooie Gingelom! 😉😊

Nieuwjaarsreceptie cd&v-Gingelom

Om op het nieuwe jaar te klinken, 🥳
komen we samen om een glaasje te drinken! 🥂

"Nieuwjaarsdrink CD&V-Gingelom."

Graag nodigen we jullie uit op een knabbel en een babbel.
Wanneer: Woensdag 31 januari 2024 om 20 uur.
Waar: Zaal Lindehof, Zoutstraat 24, 3890 Niel-bij-Sint-Truiden.
Graag een seintje voor maandag 29 januari zodat we weten wat we moeten voorzien!
Gunther Craninx: GSM: 0460/94 12 69/Email: [email protected]
Wij kijken er naar uit! Jullie ook?

Oppositie wil zaal Elckerlyc behouden.

𝐒𝐥𝐮𝐢𝐭 𝐣𝐞 𝐚𝐚𝐧 𝐞𝐧 𝐭𝐞𝐤𝐞𝐧 𝐝𝐞 𝐩𝐞𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞! 😊
✅Teken de petitie: https://graag-gingelom.be/
Vandaag in Het Belang van Limburg! 💪
Graag is voor het behoud van de Elckerlyc! 🛠️✨"Wij willen dat deze prachtige locatie helemaal en definitief gerenoveerd wordt. De zaal is van onschatbare waarde voor de gemeente."
✅ Lees het artikel: http://tinyurl.com/mpm2e8km
Oppositie wil zaal Elckerlyc definitief behouden in de plaats van nieuw masterplan: “Het is een zot plan dat veel geld gaat kosten”
Oppositiepartijen LEEF, CD&V en N-VA, die met één lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen trekken onder de naam ‘Graag’, verzetten zich tegen de geplande afbraak van zaal Elckerlyc. Graag wil dat de iconische feestzaal pal in het centrum van Gingelom volledig gerenoveerd wordt en organiseert een petitie bij de inwoners.