De sporthal van Herderen wordt volledig gerenoveerd.

Patrick Haekens

De sporthal van Herderen wordt volledig gerenoveerd.

Grondige verbouwingswerken zullen de sporthal een eigentijdse upgrade geven en bijgevolg een hogere energie-efficiëntie opleveren.

De investering voor de renovatie en uitbreiding bedraagt 3,2 miljoen euro waarvan 580.000 euro door Vlaanderen wordt gesubsidieerd.

Totaalrenovatie sporthal Herderen

De staalconstructie en de sportvloer blijven bestaan, maar de buitenmuren en het dak zullen volledig vernieuwd en beter geïsoleerd worden. De bestaande kleedkamers en het cafetaria worden gerenoveerd en aan het cafetaria komt ook een vernieuwd terras. Aan de zuidzijde komt een nieuwbouw met technische ruimte, kleedkamers, douches en opslag.

Energiezuinige sporthal

Ook de elektriciteit, verlichting (milieuvriendelijke LED-lampen), beveiliging, sanitair en HVAC worden vernieuwd. De bestaande warmtepomp blijft behouden. Op de volledige zuidzijde van het dak komen zonnepanelen, deze worden tevens gebruikt om de nabijgelegen gemeentelijke gebouwen; de school en de kinderopvang van elektriciteit te voorzien. De raming voor de totaalrenovatie bedraagt ongeveer 1,9 miljoen euro.

Indoor padel

Bijkomend op de totaalrenovatie wordt ook bekeken om twee indoor padelterreinen onder te brengen in de sporthal. Deze komen in een gesloten hal die aansluit op de sporthal. Daardoor zal er geen geluidshinder naar buiten toe zijn. De totaalkost voor de realisatie van twee padelterreinen is ongeveer 670.000 euro.

Nieuws uit Riemst

Vergroening van onze kernen: Kanne

Samen met VLAIO zetten we in op de versterking en vergroening van onze kernen.

Begraafplaatsen krijgen overkapping

De begraafplaatsen van Herderen, Millen, Val-Meer en Vlijtingen krijgen een stijlvolle overdekte afscheidsruimtes waar nabestaanden een laatste groet kunnen brengen aan hun dierbaren tijdens een afscheidsplechtigheid.

De boer op, met minister Jo Brouns

Kom jij ook naar 'De boer op met Jo' in Riemst, om in dialoog te gaan over het perspectief van onze landbouw.