Tine Gielis

Burgemeester

Gehuwd met Luc Lambregts (1997)
Mama van Luka (°1998) en Nanou Lambregts (°2000)

Weekendmoeder van Seppe Lambregts (°1993), schoonmoeder van Caresse

Moe Tut van Nova Lambregts (°2023)

Dochter van Julia Fransen en wijlen Jos Gielis, ere-schepen Laakdal
Zus van Marleen, Mark (+1992), Luk, Agnes en Wim Gielis
Sinds 2007 burgemeester Laakdal

Geboren en getogen Laakdallenaar
Gedreven om Laakdal nog mooier en beter te maken
Geïnspireerd door de mensen rondom ons
Goesting om er nog eens 6 jaar bij te doen als burgemeester!

Vrije tijd

• In mijn jeugd: Lid, leidster en hoofdleidster bij Chiromeisjes Veerle
  • In mijn jonge-moeder-fase: Secretaris bij oudercomité GBS Eindhout

Schoolloopbaan

• Lagere school gelopen in VBS De Wijngaard in Veerle
  • Middelbare school in het Heilig Graf in Turnhout (op internaat!)
  • Bachelor Talen in Thomas More te Geel
  • Getuigschrift Pedagogische Bekwaamheid (D-cursus)

Loopbaan

• Reeds 35 jaar (part-time) werkzaam in chemische sector waar ik communicatie verzorg
  • Sinds 2007 combineer ik mijn job met burgemeesterschap

Wie is Tine Gielis?

Om deze vraag te beantwoorden, maak je best ook kennis met mijn familie.
We zijn opgegroeid met 6 en wonen verspreid over gans Laakdal (Eindhout, Veerle, Vorst).
Ik stel jullie graag voor:

Vader Jos Gielis (°1935 - +2012)

Hij was mijn inspiratiebron en grootste supporter om in de politiek te stappen.
Zelf was hij jarenlang eerste schepen van de gemeente Laakdal en grondlegger van de sporthal in Veerle.
Hij was meer dan 30 jaar voorzitter van voetbalclub Veerle Sport en lag aan de basis van de gemeentelijke voetbalinfrastructuur over gans Laakdal.   In de brede regio was hij gekend als verzekeringsinspecteur en -makelaar van ABB (later KBC) en grote believer van de Boerenbond.

Moeder Julia Fransen (°1936)

Moeder Gielis evolueert stilaan naar 90 jaren op haar teller.  Ze is een feministe avant-la-lettre en houdt er, ondanks haar leeftijd, progressieve ideeën op na.  Zo moet de kerkelijke instelling volgens haar vervrouwelijken en dienen vrouwen er niet enkel om de kerk te poetsen.  Haar 3 dochters gaf ze, bij het verlaten van het ouderlijke nest, als advies mee dat ze voor de rest van hun leven financieel onafhankelijk moeten zijn, zelf keuzes moeten maken en over een eigen wagen moeten beschikken.

Moeder Gielis runt haar huishouden nog volledig zelf en verwent hierbij nog graag haar 6 kinderen, 14 kleinkinderen en inmiddels 7 achterkleinkinderen.  Ze volgt het reilen en zeilen van haar nageslacht op de voet en steunt ons onvoorwaardelijk.  Vanuit haar woonkamer heeft ze een goed zicht op de bedrijvigheid op de Oude Geelsebaan in Veerle en volgt ze dagdagelijks de actualiteit.  We hopen haar genen te hebben geërfd.

Marleen Gielis

Zus Marleen is zaakvoerder van verzekeringen Nysmans-Gielis samen met haar man Wies Nysmans.  Ondertussen zetten zonen Jef & Sander Nysmans hun levenswerk verder als TPN-verzekeringen vanuit dorpskern Klein-Vorst.  Marleen is actief in het verenigingsleven als oa voorzitster van de toneelvereniging Plansjeetrappers en Ferm.

Mark Gielis

Broer Mark  ademde sport.  Hij speelde in 1ste nationale Lommel SK en was sport-leerkracht in de gemeentelijke basisschool Eindhout en Middenschool Veerle.  Mark verongelukte in 1992 maar de passie voor sport & onderwijs leeft verder in zijn vrouw Lutgard Kempen en hun 2 kinderen, Lotte & Lies.  Lies was één van de kandidaten van 'Alles voor de Spelen' in de aanloop naar haar deelname aan de Special Olympics in 2023.

Luk Gielis

Broer Luk zet het levenswerk van vader Gielis verder als gewaardeerd verzekeringsmakelaar, samen met zijn vrouw Kathleen De Wever.  Ook naar het voorbeeld van ons vader is hij sterkhouder in het verenigingsleven.  Zo is Luk hét aanspreekpunt voor de middenstandsvereniging in Veerle en was hij meer dan 30 jaar voorzitter van basketbalclub Laakdal.  Zijn kinderen Anton en Frederike kregen deze microbe mee vanuit de wieg.  Hen kom je ongetwijfeld tegen op allerhande activiteiten, als organisatie of gewoonweg om tussen de mensen te zijn.

Agnes Gielis

Zus Agnes heeft een speciale gave.  Zij brengt mensen bij elkaar, en vooral deze die het wat moeilijker hebben.  Reeds meer dan 30 jaar werkt ze in het Dagcentrum Vogelzang in Laakdal als begeleider van de personen met een mentale beperking.   Ook in haar vrije tijd vind je haar vaak in het gezelschap van 'haar gasten'.   Ten huize Van Kerckhoven-Gielis is verenigingsleven en ontmoeting een evidentie, met echtgenoot Mark die KWB Veerle doet draaien, en dochters Claire en Michelle die Chiro Veerle in hun hart dragen.

Wim Gielis

Broer Wim is voetballer pur sang. Samen met zijn vrouw Joëlle Robijns zorgen ze voor een goede voedingsbodem van zonen Jonas, Lars en Marijn.   Net zoals Wim de sterkhouder was bij diverse voetbalploegen zijn de zonen dit op hun beurt bij voetbalploegen in de verre regio.  Samen met zoon Lars runt Wim het bedrijf Spelfun en zorgt voor heel wat plezier op feestjes en evenementen met de plaatsing van springkastelen.