Stefaan Van Coillie

Schepen

Stefaan Van Coillie is geboren op 22 oktober 1966 in Roeselare. Hij groeide op in een landbouwersgezin en liep school op de Zilverberg. Na het Klein Seminarie te Roeselare trok hij naar Antwerpen en studeerde aan de UFSIA toegepaste economische wetenschappen. Samen met zijn vrouw Bea Luyckx, kleuterleidster in de lokale basisschool De Ark, woont hij nu in Oekene. Fier op zijn drie volwassen dochters Julie, Birgit en Nina waarvan de 2 oudste al het ouderlijk huis hebben verlaten.
Stefaan werkte 32 jaar voor SANAC, toeleveringsbedrijf voor de land- en tuinbouwsector. Als vertegenwoordiger kwam hij bij veel mensen in West-Vlaanderen. Als verkoopleider kan hij werken in teamverband.

Tot heden is hij op zondagmorgen nog steeds te vinden op het voetbalveld met de vrienden van GZT. Sport in het algemeen, maar voetbal in het bijzonder, krijgen zijn aandacht. ’s Morgens maakt hij tijd om de kranten te lezen en de actualiteit te volgen.

“Na 3 jaar OCMW raadslid en 9 jaar gemeenteraadslid, waarvan 5 jaar als fractieleider, ben ik enthousiast om het schepenambt uit te voeren. Roeselare is mijn thuishaven. Ik hou er van en wil de stad en de deelgemeenten verder helpen groeien d.m.v. een vooruitkijkend beleid.”

Als schepen is hij bevoegd voor
Mobiliteit
Burgerzaken