start heraanleg voetpaden Witgoor

Sander Verboven

Op maandag 17 Mei is de technische dienst van de gemeente Olen begonnen met de heraanleg van de voetpaden in witgoor.
Reeds in de vorige legislatuur was het bestuur gestart om het STOP principe toe te passen binnen Olen om er zo voor te zorgen dat Stappers en Trappers betere infrastructuur zouden krijgen.
Het STOP principe gaat ervan uit dat de Stappers en Trappers voorrang krijgen op openbaar vervoer en privaat vervoer (auto). Voorbeelden hiervan zijn onder andere heraanleg van de voetpaden op de oevelseweg, voetpad in de melkerijstraat en de voetgangerscirkel in Olen Centrum. Ook deze legislatuur trekt het bestuur deze lijn door.
Bij het opstellen van het meerjarenplan 2019 – 2025 werden dan ook verschillende projecten opgenomen die deze legislatuur vernieuwd zouden worden of waar een nieuw voet of fietspad zou komen.
Binnen het meerjarenplan was het dus voorzien dat we in 2021 in witgoor van start zouden gaan.
De voetpaden in witgoor waren door hun ouderdom, boomwortels en door hun beperkte breedte dringend aan vervanging toe.
De heraanleg en grotere breedte zorgt niet enkel voor een beter comfort en veiligheid voor de voetgangers maar geeft ons ook de kans om binnen deze wijk aanpassingen te doen naar beplanting, vergroening van de omgeving en extra insijpelen van regenwater in de ondergrond

nieuws olen

Olense CD&V kandidaten gaan bovenlokaal!

CD&V Olen vaardigt 3 kandidaten af voor de bovenlokale verkiezingen op 9 juni. Zowel op de Federale als de Vlaamse lijst. Ze zijn enorm gedreven om er met respect samen voor te gaan!

Veiligheid staat voorop! okermarkeringen weg

We hebben besloten om actie te ondernemen om de veiligheid van fietsers op de Fietsostrade te verbeteren.

Respect aan alle helden

Respect aan alle helden van de strooidienst!