Schepen Caroline Van der Heyden deelt cheques uit voor zwerfvuilacties aan de drie scholen

De drie scholen van Lint kregen een cheque van Mooimakers via het lokaal bestuur omdat zij mee werkten aan het zwerfvuilbeleid. cd&v Lint dankt alle leerlingen voor hun inspanningen. Samen met hun hulp werken we aan een proper Lint.

Zowel Mater Christi, De Lintwijzer en De Wilg kozen vorig schooljaar verschillende actiepunten over zwerfvuil uit waar rond wilden werken. Ze gingen allen voor een propere school en schoolomgeving. De vorderingen van hun actieplan werden geëvalueerd door Mooimakers en het lokaal bestuur van Lint. De drie scholen kregen een mooi rapport waardoor ze een bedrag van 700 tot 900 euro in ontvangst mochten nemen. Dit mogen ze zelf investeren in de kinderen en de omgeving door bijvoorbeeld speelgoed of groene aanplantingen te kopen.

Schepen Caroline Van der Heyden die verantwoordelijk is voor het zwerfvuilbeleid had de eer om de cheques te overhandigen aan een delegatie leerlingen van elke school. Het is fijn te zien dat de leerlingen zich vrijwillig mee wilden inzetten om de school en schoolomgeving mee proper te houden. Ze kregen ook lesjes over zwerfvuil want het is uiteraard onze hoop dat er geen zwerfvuil ontstaat. Zo hoeft het ook niet opgeruimd te worden.

cd&v Lint wil haar dank betuigen aan de drie Lintse scholen en alle leerlingen die meegeholpen hebben met de zwerfvuilacties. Ook volgend jaar zullen de drie scholen weer deelnemen. Ze zullen dan hopelijk ook weer een mooie cheque kunnen ontvangen.

De leerlingen van De Wilg ontvangen de cheque.

De Wilg (© Lokaal Bestuur Lint)

Goed nieuws voor Mater Christi.

Mater Christi (© Lokaal Bestuur Lint)

Schepen Caroline Van der Heyden heeft 800 euro voor De Lintwijzer.

De Lintwijzer (© Lokaal Bestuur Lint)

Uitnodiging! Plan generatie-ervaring door Katrien Schryvers in Lint

Cd&v Lint nodigt je uit... want oud is niet out!

Katrien Schryvers, Vlaamse lijsttrekker voor cd&v, geeft toelichting bij het ouderenplan "Generatie Ervaring". Aansluitend gaan we in dialoog met u rond verschillende thema's. Wat vindt u belangrijk, als inwoner van Lint?

• Woensdag 29 mei 2024 om 20 uur.
  • Zaal Roeland, Duffelsesteenweg 1, 2547 Lint

Kom jij ook? Breng uw buur, vriend(in) gerust mee. Iedereen is welkom!

Kliminaraad Lint organiseert film- en discussieavond over de wolf

Op donderdag 23 mei werd een open KliMiNa-raad (Klimaat-, milieu- en natuurraad) gehouden en de leden van de raad kozen voor de film "Wolf" en een toelichting van Jan Loos van "Welkom Wolf". Heel wat geïnteresseerden zakten af en stelden hun vraag. Ook bevoegd schepen Caroline Van der Heyden stelde enkele kritische vragen aan Jan Loos.

Subsidie voor buurt- en straatfeesten

Organiseert u ook binnenkort een buurtfeest in uw wijk? Vergeet dan niet je eenmalige jaarsubsidie van € 100 aan te vragen. Het Lintse bestuur zorgde voor een eenvoudige procedure zonder overdreven bewijslast.

Minder regeltjes, meer respect!