Sandy Buysschaert

8e plaats Vlaams Parlement

Wie ben je?

Sinds 2007 politiek actief met de steun van vrouw Tineke en mijn nu 3 volwassen zonen. Tijdens deze legislatuur bijna 3 jaar schepen voor onder andere mobiliteit en openbare werken in Blankenberge waarbij ik de nadruk kon leggen op de zachte weggebruiker met veel nieuwe fietspaden en nieuwe voetpaden, inzetten op duurzame mobiliteit en een kwaliteitsvolle publieke ruimte met veel vergroening.

Waarom ben je kandidaat op 9 juni?

Meer mensen overtuigen om hun wagen vlugger aan de kant te laten en meer aanbod voor het platteland door meer te investeren in sterk openbaar vervoer en meer deelmobiliteit. Via een nieuw investeringsprogramma voor de kust randparkings onder de duinen realiseren dat ook dient als kustbeveiliging.

Wat is je favoriete plekje in onze provincie?

Moeilijk te beantwoorden want elke streek heeft z'n charmes. De zee en de polders dicht bij huis maar evenzeer het landelijke in de Westhoek. Denk aan de rijke geschiedenis die te zien is in onze steden als Brugge en Kortrijk. En in iedere gemeente is wel iets mooi te ontdekken.