Provincie West-Vlaanderen

Op 9 juni is het zover. Dan trekken we naar de stembus voor de federale, Vlaamse en Europese verkiezingen. Meer dan ooit is uw steun van belang. Omdat we mensen nodig hebben in Vlaanderen die geloven in respectvolle politiek. Mensen die kiezen voor realistische hervormingen in plaats van onrealistische beloftes of vermoeiende politieke spelletjes.

Onze partij wil blijven onderhandelen en hervormen om uw inkomen, uw welzijn en de veiligheid van de West-Vlamingen te verbeteren en te garanderen.

In onzekere politieke tijden is kiezen voor zekerheid cruciaal om een stilstand en blokkering te voorkomen. Dat is de échte inzet op 9 juni: de zekerheid dat wij allemaal gerespecteerd worden, of we nu op het platteland wonen of in een centrumstad, in hartje grootstad of in een deelgemeente.

Het is aan onze sterke ploeg West-Vlaamse kandidaten om mee onze West- Vlaamse belangen in Brussel te verdedigen. Om te zorgen voor betere financiering voor onze 64 gemeenten en steden. Om voldoende ruimte te geven aan ondernemen, vrije tijd én landbouw in onze provincie. Maar ook van betere fietsinfrastructuur in elke regio en toegankelijke basisvoorzieningen zoals de huisarts of een bankautomaat.

Daar mag je met ons zéker van zijn.

Lijsttrekkers cd&v West-Vlaanderen

Hilde Crevits en Nathalie Muylle

Onze sociale media

De 3 redenen waarom cd&v dé partij is om voor te stemmen.

Met cd&v kiest u voor een partij die de zekerheid biedt dat uw belangrijkste waarden beschermd worden. Wij bouwen verder aan samenleving waarin uw inkomen, uw welzijn en uw veiligheid gewaarborgd zijn. Kies zekerheid. Kies cd&v.

Kies zekerheid.

Onze kandidaten

Opvolgers

Dejan
Stankovic

9e plaats | Sint-Jans-Molenbeek

Opvolgers

West-Vlaamse lijsten voor 9 juni volledig

De provinciale partijraad van CD&V West-Vlaanderen heeft vandaag de volledige lijsten voor de verkiezingen van 9 juni goedgekeurd. “Zowel voor de Kamer als het Vlaams Parlement kunnen we rekenen op een mooie mix van ervaren krachten en jong geweld”, aldus provinciaal voorzitter Kris Declercq

Onze oplossingen voor het huisartsentekort in West-Vlaanderen

Wie ziek is, vindt ook in West-Vlaanderen steeds moeilijker een huisarts. In 54 van de 64 West-Vlaamse gemeenten kampt op vandaag met een huisartsentekort. 80 procent van de West-Vlamingen wordt zo geconfronteerd met patiëntenstops of verre verplaatsingen.

Papes Putten in Lichtervelde is ‘Het Mooiste Plekje van West-Vlaanderen’!

Papes Putten in Lichtervelde is uitgeroepen tot 'Het Mooiste Plekje van West-Vlaanderen'. De wedstrijd werd georganiseerd door cd&v West-Vlaanderen en mobiliseerde bijna 20.000 West-Vlamingen die hun stem uitbrachten op zoek naar schoonheid in West-Vlaanderen. In aanwezigheid van Minister Hilde Crevits en Nathalie Muylle werd Papes Putten deze ochtend officieel bekendgemaakt als de winnaar van deze wedstrijd. Ook per gemeente is de winnaar gekend.