Petanquenamiddag cd&v senioren

Kai Van Nieuwenhove

Donderdag 20 april trokken onze senioren naar Peizegem voor een wedstrijdje petanque. Nadat de strijd gestreden was werd iedereen beloond op een heerlijk stuk taart en koffie. Na een gezellige namiddag keerden zij tevreden terug naar huis.

Bekijk hier meer foto's

Feestelijke inhuldiging nieuwe halte stoomtrein

Het gemeentebestuur van Buggenhout en VZW Stoomtrein Dendermonde-Puurs organiseerden op vrijdag 12 juli de plechtige opening van de nieuwe halte ‘Buggenhout a/d Schelde’
Deze nieuwe halte kwam tot stand door de Gemeente Buggenhout, die enorme kansen ziet in de toeristische ontwikkeling van het ‘Nationaal Park Scheldevallei’. Vanaf nu zal de museumtrein ook halt houden in Buggenhout, waarbij vele toeristische actoren en de mooiste natuur rondom de Schelde worden geconnecteerd.
Tijdens de feestelijke inhuldiging maakten de genodigden een gratis stoomtreinrit naar Sint-Amands en genoten van een drankje achteraf.

Meer info over de stoomtrein op https://www.stoomtrein.be/

Uitbreiding zonnepanelen

Momenteel zijn er zonnepanelen op de daken van de sporthal, gemeenschapscentrum De Pit, het zwembad, het schoolgebouw in de Hanenstraat en een gedeelte op de daken van het OCMW (dienstencentrum).