Pelt is een warme en zorgzame fietsgemeente, gelegen binnen het Nationaal Park Bosland en Natuurgrenspark De Groote Heide. In Pelt is het goed wonen, leven en werken. Pelt draagt met trots het label van Kindvriendelijke Gemeente en zorgt ervoor dat iedereen mee is in de huidige maatschappij. Op ontdekking in het mysterieuze domein van het Hobos en de Groote Hof, een gezellig avondje in een culinair restaurantje in één van onze centra, een natuurwandeling langs de Dommel, het kanaal of het Hageven, ... In Pelt is er altijd en overal iets te beleven!

Onze sociale media

Natuur en erfgoed gaan hand in hand in publiek toegankelijk Park van Lille

Het Park van Lille is officieel geopend. De gemeente kocht het 50 are grote park bij het teutenhuis ‘Spaas’ in 2020 en liet het afgelopen jaar omvormen tot een landschapstuin. Het stukje groen dat voorheen verborgen bleef achter de tuinmuren is voortaan toegankelijk voor het publiek. Naast het groen staan de Lilse teuten centraal in het park.

Pelt wil met project Kloppende Dorpsharten de kernen versterken

Vroeger vormden kerkgebouwen en hun onmiddellijke omgeving mee de kloppende harten van onze dorpskernen. Sommige worden intussen niet meer gebruikt. De gemeente wil echter dat de harten blijven kloppen in de kernen en heeft een project opgestart rond de mogelijke toekomst van de kerkgebouwen en hun omgeving. Daarover wil ze nu in dialoog gaan met de betrokken bewoners.

Pelt zoekt nieuwe uitbater horecagelegenheid Oud Dommelhof

Gemeente Pelt is op zoek naar een nieuwe uitbater voor de horecagelegenheid Oud Dommelhof. De uitbating gebeurt op basis van een concessieovereenkomst waarvan de procedure en voorwaarden door de gemeenteraad van 30 mei 2024 goedgekeurd werd.

Onze mensen