Overzicht van de werven in Hamme.

Robbe De Clercq

Onze schepen van openbare werken Koen Mettepenningen geeft via deze weg een overzicht van verschillende werven in Gemeente Hamme.

➡️ Op diverse plaatsen is men aan het werken in opdracht van fiberklaar en of fluvius. Dit is toekomstgericht belangrijk om ons allemaal van een sneller internet en een performanter electriciteitsnet te voorzien. Deze werken gebeuren niet in opdracht van de gemeente maar wel onder toezicht van de gemeente.
➡️In de Kruisbeeldstraat waren de werken aan de Broekbeek zogezegd afgelopen. Het lokaal bestuur heeft die werken echter niet willen opleveren omdat ze niet goed zijn uitgevoerd door de aannemer. Vandaar dat deze werken nu opnieuw zijn opgestart. Het bestuur en onze schepdn kan dit absoluut niet appreciëren maar is buiten onze wil om.
➡️ In de spoorwegstraat is een grote verzakking ontstaan als gevolg van een defect aan de riolering. Voor deze verzakking is onze partner Aquafin bijzonder snel in actie geschoten om dit grondig te herstellen.
➡️ De Roodkruisstraat en de Kaaistraat hebben al jaren te lijden onder vervelende putten. Deze werken werden al lang geleden gepland.
➡️Volgende week maandag gaat de inrichting van het hoppinpunt Tweebruggenplein van start. Dit is een zware investering die al jaren werd voorbereid en nu pas kan uitgerold worden.
Dit alles zorgt voor heel veel of te veel hinder. Onze schepen vraagt hiervoor heel veel geduld en inspanningen van iedereen.
Ons gemeentebestuur blijft verder werken en investeren. Bedankt aan de verschillende betrokken diensten voor de opvolging.
Bedankt voor uw begrip #vurAm

Nieuws uit Hamme

Gewestweg N446 feestelijk heropend: “Van ‘moordstrook’ naar veilige en vlotte route”

Feestelijke heropening van gewestweg N446.
Mooie realisatie. Proficiat aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen.
Bedankt voor het geduld en begrip aan alle betrokken bewoners en alle gebruikers van deze route. #veiligeN446 #koningfiets #vurAm

Onze partij keurt elke vorm van geweld af.

Wij steunen het standpunt van ons bestuur.