Wil jij ook een gemeentehuis waar je als inwoner makkelijk binnenloopt? Een plek waar het gonst van bedrijvigheid? Waar burgemeester en schepenen vaak aanwezig zijn en persoonlijk aanspreekbaar zijn? Waar jij gehoord wordt en het contact warm en vanzelfsprekend is? Kortom, waar je echt het gevoel hebt welkom te zijn?
Welnu, voor CD&V is dit een top prioriteit. Met CD&V kies je voor een open en toegankelijk gemeentehuis, met een direct, persoonlijk en betrokken contact met de inwoners. Concreet willen we hiervoor het volgende realiseren:
- Terug vaste zitdagen invoeren voor de burgemeester en schepenen. Inwoners kunnen op die manier rechtstreeks en vlot terecht bij de burgemeester en schepenen voor een persoonlijk gesprek, zonder hiervoor een afspraak te moeten maken.
- De openingsuren van het gemeentehuis herbekijken. Minstens eenmaal per week moet je op het gemeentehuis terechtkunnen zonder afspraak.
- Tenslotte moet het gemeentehuis ook meer telefonisch bereikbaar zijn voor vragen. Nu is dit soms slechts enkele uren per dag.
Ook de communicatie van het gemeentebestuur moet beter. Vaak wordt er nog te laat en onvolledig gecommuniceerd. En van onwetendheid komt ontevredenheid. Voor CD&V moet de communicatie ook meer betrokkenheid uitstralen en persoonlijker zijn.
Het gemeentelijk Infokanaal moet meer dan ooit een bijdrage worden voor en over Kapelse mensen. CD&V ziet dit als een magazine met belangrijke informatie vanuit het beleid, maar wil ook onze inwoners, hun verdiensten, inzet en verwezenlijkingen voor de dorpsgemeenschap een plaats geven. We denken bijvoorbeeld aan een ‘ondernemer in de kijker’, ‘verdienstelijke inwoner in de kijker’, ‘vereniging van de maand’,…