De voorbije jaren konden we met een verbonden bestuursploeg, de vele sterke medewerkers van de Stad en tal van vrijwilligers bijna alle maatregelen uit het bestuursakkoord voor Roeselare uitvoeren. We stuurden bovendien krachtig bij waar het nodig was om de gezondheid en het welzijn van de Roeselarenaars te garanderen, zoals tijdens de covidepidemie, de energiecrisis en de oorlog in Oekraïne. We ondersteunden wie het moeilijk had, net als onze verenigingen en
ondernemers. Op een eerlijke en transparante manier, waarbij we maximaal werk maakten van communicatie en participatie. Ons gratis meldsysteem 1788 en de stadsapp zorgen voor een toegankelijke, veel gebruikte en opvolgbare manier om vragen aan de Stad te bezorgen. En met de opening van het vernieuwde en duurzame stadhuis is het huis van de Roeselarenaar een feit, zowel digitaal maar vooral fysiek en klantvriendelijk. Ook dat is het verhaal van Roeselare.
Als kleinere centrumstad ontvangt Roeselare verhoudingsgewijs veel minder middelen dan grotere centrumsteden. Nochtans botsen we vaak op dezelfde uitdagingen. Het voeren van een coherent financieel beleid is dan ook belangrijk om te kunnen blijven investeren in noodzakelijke projecten zoals bijvoorbeeld waterbufferbekkens, de heraanleg van wegen, het verfraaien van wijken, het voeren van een sterk sociaal beleid, het ondersteunen van verenigingen, ...
Dit eerlijke beleid willen we in de toekomst verder zetten, zonder belastingverhogingen. We richten ons op een gezonde mix van kerntaken en noodzakelijke ondersteuning: zuinig waar het kan, ondersteunend waar het moet.