Nieuws van cd&v Ravels

Cd&v-voorzitter Andriessen: “Ravels is financieel gezond en blijft dat ook”

Voorzitter van cd&v Ravels, Nic Andriessen, blikt tevreden terug op de begroting voor 2024 die is neergelegd in de laatste gemeenteraad van 2023.

“Wat we in 2018 hebben vooropgesteld blijft onze leidraad: geen zware lasten op de burger, geen zware lasten op de toekomst. Geen zotte dingen, maar goed bestuur.”

Ravels fietst verder

Met de oplevering van het fietspad langs de N118, Moleneinde-Vooreel, heeft Ravels opnieuw samen met AWV een stuk van ons Bovenlokale Functionele Fietspad (BFF) afgewerkt. Fietsen tussen Ravels-Eel en Weelde kan eindelijk op een veilige manier. Bij de verkiezingscampagne van 2018 trok cd&v nog doorheen Ravels, met de fiets, om ons fietsbeleid in de verf te zetten. Hoever staat het daarmee?

In Ravels telt elk kind mee

Vandaag stond het voor de derde keer op het programma: het uitdelen van de laptops voor de kinderen van het vijfde leerjaar. Dankzij cd&v maakt het gemeentebestuur daar zo'n 105.000 euro voor vrij dit schooljaar. Burgemeester Walter Luyten en schepen van Onderwijs deelden vanochtend de laptops uit.

Dorpskern Poppel krijgt facelift door goedkeuring RUP

Op de gemeenteraad van 3 juli werd het RUP Dorpskern Poppel definitief goedgekeurd. "Dit is een goed overwogen plan wat de dorpskern van Poppel duurzaam en veilig herinricht, met doel de levendigheid van de dorpskern in Poppel te versterken," aldus burgemeester Walter Luyten.

Cd&v wijkt uit: partij wil luisteren naar inwoners

Meerderheidspartij cd&v trekt binnenkort doorheen heel gemeente Ravels om te luisteren wat er leeft bij de inwoners. De partij begeeft zich hiermee op terrein waar het zich naar eigen zeggen thuis voelt: tussen de mensen van het dorp.

Burgemeester stelt inwoners gerust: "Veiligheid komt niet in het gedrang"

Een aantal veiligheidsdossiers in onze gemeente doen de wenkbrauwen van sommige inwoners fronsen. Ook bij cd&v schrok men van de drie feiten. Tegelijkertijd weet de partij: "De veiligheidsdiensten in onze gemeente beheersen de zaken goed."

Schoon. Betaalbaar. Betrouwbaar: hernieuwbare energie op Weelde Depot

Ravels zet binnenkort een belangrijke stap in de richting van een duurzamere toekomst door de plaatsing van 689 zonnepanelen op het dak van Weelde Depot. Dit initiatief kadert niet alleen in de doelstellingen van het klimaatactieplan, maar zal ook de CO2-uitstoot van de gemeente drastisch verminderen.

Burgemeester Luyten: "Laat ons vertrouwen hebben in de toekomst"

Traditiegetrouw is het de eerste vrijdag na Nieuwjaar verzamelen geblazen in De Wouwer voor de Nieuwjaarsreceptie van het gemeentepersoneel. Na twee jaar afwezigheid door corona, knoopt het gemeentebestuur moeiteloos terug aan met dit gebruik. Traditioneel is het ook uitkijken naar de toespraak van de burgemeester én richt men de spots nog één keer op afzwaaiend gemeentepersoneel.

Ravels gaat gemeentebelastingen verlagen: "Koopkracht van inwoners verhogen"

Het gemeentebestuur van Ravels heeft beslist dat inwoners volgend jaar minder belastingen moeten betalen. Dat zit mee in het plan van cd&v om de energiecrisis op te vangen. De gemeente gaat de aanvullende personenbelasting verlagen met een procent, van 6% naar 5%. Het gemiddelde voor de aanvullende belasting in België bedraagt 7,2%.

Natuurbegraafplaats De Raaftuinen geopend

Aan de Raaftuinweg, is vandaag de natuurbegraafplaats geopend. De graven liggen in een natuurlijke omgeving en kent enkel biologisch afbreekbare urnen. Natuurbegraafplaatsen liggen in een bos- of parkachtig landschap en hebben graven met ornamenten en bloemen in plaats van speciaal vervaardigde grafstenen.